Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020
Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020
ΤΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ ΤΟΥ 1940 -
Νίκος Τρ. Οικονόμου
Οι Ιταλοί ΔΕΝ ήταν δειλοί, ούτε το έβαζαν στα πόδια όταν άκουγαν την ιαχή «Αέρα». Πολέμησαν και μάλιστα φανατικά, σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα τα επίλεκτα τμήματα Αλπινιστών και Βερσαλλιέρων.
Η εξήγηση για την ιταλική ήττα δεν έχει να κάνει με το θάρρος των Ιταλών στρατιωτών, αλλά με λάθος εκτίμηση της ιταλικής ηγεσίας, με το χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης του Ιταλικού Στρατού αλλά και με την ηθική προετοιμασία του στρατού ενόψει της εισβολής στην Ελλάδα.
ΠΙΣΤΕΥΑΝ πως οι Έλληνες δεν θα πολεμούσαν, γιατί ήταν διχασμένοι πολιτικά και ανοργάνωτοι στρατιωτικά. Η άποψή πέρασε σε όλα τα κλιμάκια του στρατεύματος. Όπως αποδείχτηκε τίποτα από τα δύο δεν συνέβαινε. Οι Έλληνες μόνο διχασμένοι δεν υποδέχθηκαν τους Ιταλούς και κάθε άλλο παρά ανοργάνωτοι στρατιωτικά ήταν. Υπήρξε ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΨΥΧΙΑ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ
Η κυβέρνηση Μεταξά είχε εγκαταστήσει ένα εξαίρετο δίκτυο πληροφοριών, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να γνωρίζει πολλά.
Επίσης, η πολιτική χαμηλών τόνων που ακολούθησε η ελληνική κυβέρνηση απέναντι στις εκατοντάδες ιταλικές προκλήσεις, αποκοίμισε τρόπο τινά τους Ιταλούς, κάνοντάς τους να πιστέψουν ότι δεν θα αντιμετωπίσουν αντίσταση.
Καθώς και η οχυρωματική γραμμή κατά μήκος της Μακεδονίας έκαναν ισχυρή αμυντικά την Ελλάδα.
Ένα παράδειγμα της οργάνωσης του μηχανισμού της πατρίδας υπό την ηγεσία του Ιωάννη Μεταξά , και όχι μόνο, οι ελληνικές υπηρεσίες γνώριζαν ότι επίκειται η κατάληψη της Αλβανίας από τους Ιταλούς, πριν καν οι Βρετανοί και οι Γάλλοι το υποψιαστούν. Πληροφόρησε μάλιστα και τους Βρετανούς, οι οποίοι δεν γνώριζαν το παραμικρό και πληροφορήθηκαν το γεγονός καθαυτό, την επομένη ημέρα της πραγματοποιήσεώς τους!
ΙΤΑΛΙΚΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ
Η ιταλική στρατιωτική ηγεσία πίστευε ότι θα μπορούσε να εφαρμόσει και εναντίον της Ελλάδας τα γερμανικά διδάγματα περί κεραυνοβόλου πολέμου.
Στη θεώρηση της αυτή όμως παρέλειψε να μελετήσει τρεις σημαντικούς παράγοντες.
• Πρώτον, το ορεινό του ελληνικού εδάφους, ειδικά στον τομέα της Ηπείρου.
• Δεύτερον τις ελληνικές προετοιμασίες και την άριστη οργάνωση του εδάφους από τις ελληνικές δυνάμεις της πρώτης γραμμής.
• Τρίτον, το ηθικό του Ελληνικού Στρατού που ήταν άριστο, όχι μόνο γιατί πολεμούσε για το δίκιο, αλλά και γιατί ο Στρατός της εποχής ήταν άριστα εκπαιδευμένος, διαθέτων εξαίρετους και το κυριότερο εμπειροπόλεμους αξιωματικούς. Σχεδόν όλοι οι αξιωματικοί από τον βαθμό του αντισυνταγματάρχη και πάνω ήταν βετεράνοι τουλάχιστον ενός πολέμου, αρκετοί δε ανώτατοι αξιωματικοί ήταν βετεράνοι μέχρι και 5 πολέμων (Α’ Βαλκανικός Πόλεμος, Β’ Βαλκανικός Πόλεμος, Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, Ουκρανική Εκστρατεία, Μικρασιατική Εκστρατεία).
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που ο Ελληνικός Στρατός παρουσίασε μεταξύ των εμπολέμων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου πολύ υψηλή αναλογία νεκρών αξιωματικών.
ΩΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΙ
Οι Έλληνες αξιωματικοί της εποχής δεν περιορίζονταν να διοικούν τα τμήματά τους, εκ του ασφαλούς, όπως έπρατταν οι Ιταλοί, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Από ανθυπολοχαγό μέχρι στρατηγό βρίσκονταν κοντά στους άνδρες τους, συμμερίζονταν τις κακουχίες τους και σε πολλές περιπτώσεις, ανώτεροι και κατώτεροι, πέθαιναν μαζί τους. Όπως έκανε ο Μέγας Αλέξανδρος όταν πολεμούσε ήταν ένα με τους πολεμιστές του και ριχνόταν πρώτος στην μάχη.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ – Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ
Ο Έλληνας στρατιώτης του ’40 επίσης υπερείχε του αντιπάλου του, σε εκπαίδευση και κατά συνέπεια σε ηθικό. Οι στρατιώτες είχαν υποστεί τόσο εντατική εκπαίδευση που χρησιμοποιούσαν τον οπλισμό τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ο Ελληνικός Στρατός, πτωχός όπως και η πατρίδα του δεν είχε κανένα περιθώριο σπατάλης. Η κάθε σφαίρα, η κάθε οβίδα έπρεπε να πιάνει τόπο. Και αυτό μόνο με την εκπαίδευση επιτυγχάνεται. Επίσης η σκληρή εκπαίδευση είναι καταλυτικός παράγοντας ανάπτυξης υψηλού ηθικού, εφόσον ο καλά εκπαιδευμένος στρατιώτης γνωρίζει τις δυνατότητές του και έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στον εαυτό του.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΑΙΣΘΗΜΑ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΙΑΣ
Πέραν αυτών ο Έλληνας στρατιώτης, διαχρονικά στα χιλιάδες χρόνια της ιστορίας του υπήρξε πείσμων στην άμυνα, αλλά και εξαίρετος στην επίθεση, διαθέτοντας κάτι παραπάνω από θάρρος, ένα ακατανόητο αίσθημα αυτοθυσίας και φιλοτιμίας.
Αυτά ακριβώς τα στοιχεία αιφνιδίασαν τους Ιταλούς, ηγεσία και στράτευμα. Αντί να δουν τους αντιπάλους τους να τρέπονται σε άτακτη φυγή ενώπιον των αρμάτων τους, του όγκου του πυροβολικού τους και των εκατοντάδων αεροσκαφών τους, αντίκρισαν έναν αντίπαλο που εφορμούσε και σταματούσε τα άρματα με κουβέρτες, που αγνοούσε τα πυρά και πυροβολούσε τα αεροσκάφη, ακόμα και με τα τυφέκιά του.
Ο ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟΣ – Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΗ
Ο αιφνιδιασμός των Ιταλών κορυφώθηκε δε όταν, σύμφωνα με την περιγραφή Ιταλού αξιωματικού, «είδαν αυτούς τους δαίμονες να ορμούν ουρλιάζοντας, με εφ’ όπλου λόγχη»! Οι Ιταλοί εισέβαλαν στην Ελλάδα σίγουροι για την επιτυχία τους, εφόσον –όπως έγραφαν οι εφημερίδες τους και εκείνος ο διαβόητος Γκάιντα– «ο πόλεμος δεν γινόταν πλέον με δόρατα και σπαθιά, αλλά με άρματα και βαρύ πυροβολικό».
Οι Έλληνες όμως τους απέδειξαν ότι η νέα έκδοση του δόρατος, η ξιφολόγχη, αλλά και η σπάθη του ιππικού, δεν είχαν χάσει καθόλου μα καθόλου την αξία τους.
Η αποψη μου
Συμπερασματικά , η σκληρή εκπαίδευση , η αντικατασκοπεία το χαμηλό προφίλ, το αίσθημα αυτοθυσίας και φιλοτιμίας , οι ηγέτες αξιωματικοί -αυτό που διδάσκουν σήμερα για το πως πρέπει να είναι ο ηγέτης στους μάνατζερ το είχαν κάνει πράξη το 1940 οι Έλληνες Αξιωματικοί-, τα σφάλματα των Ιταλών καθώς σε συνδυασμό με την απαξίωση και την υποτίμηση της Ελλάδος έφεραν το νικηφόρο αποτέλεσμα στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο . Σημαντικό ρόλο όμως έπαιξε η οργάνωση του κράτους και των μυστικών υπηρεσιών που υπήρχε επί κυβερνήσεως Ιωάννη Μεταξά.
Λένε πως από την Ιστορία μαθαίνεις και πως η Ιστορία επαναλαμβάνεται. Ας διδαχθούμε από το παράδειγμα του 1940 όπου με την Εκπαίδευση , την Οργάνωση και του σωστούς Ηγέτες (Έλληνες Αξιωματικοί) ήρθε το σωστό αποτέλεσμα . Δεν έγινε κάτι διαφορετικό το 1940 από αυτό που λένε τώρα οι γκουρού του μάνατζμεντ.
Με ένα Κράτος οργανωμένο δεν φοβόμαστε κανέναν.
Μήπως αυτό μας λείπει σήμερα;
Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020
Η ολιγαρχία των δεδομένων
Κώστας Θερμογιάννης
Άραγε, είμαστε αυθόρμητα κοινωνικοί; Αν και ως άνθρωποι όντως κατέχουμε αυθόρμητα ορισμένες ατομικές ιδιότητες, η κοινωνικότητα τού είδους μας μάλλον έχει προκύψει αρχικώς ως μια επίκτητη ανάγκη επιβίωσης, η οποία στη συνέχεια μετουσιώθηκε σε πολιτική αναγκαιότητα συμβίωσης εντός των τειχών των οικισμών και των πόλεων που το είδος μας δημιούργησε. Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης κι ενώ έχουμε την αίσθηση πως βαδίζουμε πάνω στις δυνατές ράγες τής γνώσης και τής πληροφορίας, στην πραγματικότητα μάλλον πορευόμαστε με οδηγό την άγνοια προσπαθώντας να κατανοήσουμε τι σημαίνει στ’ αλήθεια ψηφιακός πολιτισμός και ποια είναι τα οφέλη αλλά και οι κίνδυνοι από αυτόν. Το κοινωνικό είδος ‘άνθρωπος’ μαζί με όλες τις ευκολίες που του παρέχουν οι ψηφιακές δυνατότητες κινδυνεύει ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία του να φυλακιστεί αυτοθέλητα σε μια επικίνδυνη για τον ίδιο κατάσταση από την οποία δύσκολα θα μπορέσει να ξεφύγει.
Η ανέφελη άνοδος των εταιρειών που δημιούργησαν τον ψηφιακό μας κόσμο τη δεκαετία του ’90 και του ’00 δυστυχώς δε συνοδεύτηκε αντιστοίχως από θέσπιση κανόνων. Η πολιτική αδράνησε κι εξακολουθεί να αδρανεί στις μέρες μας επιτρέποντας σε γιγαντιαίους ψηφιακούς κολοσσούς να έχουν στην κατοχή τους και να διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα δισεκατομμυρίων πολιτών χωρίς έλεγχο και χωρίς καμία απολύτως θωράκισή τους. Ηθική και κανόνες δεοντολογίας δεν υπάρχουν ακόμα και σήμερα παρά το γεγονός ότι κάποιες προσπάθειες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν γίνει. Την ίδια στιγμή κυβερνήσεις, κράτη και οργανισμοί στον ανακαινισμένο και καινοφανή ψηφιακό μας κόσμο μετατρέπουν το αναλογικό τής ζωής μας σε ψηφιακό με ταχείς ρυθμούς.
Προσφάτως γίναμε μάρτυρες τής είδησης για τη δημιουργία μιας μεγάλης επένδυσης από την Microsoft στην Ελλάδα, εν προκειμένω την κατασκευή και λειτουργία ενός μεγάλου κέντρου δεδομένων, ενός σύγχρονου DataCenter. Κέντρο δεδομένων όμως πλην της ψηφιακής και οικονομικής επένδυσης σημαίνει ταυτόχρονα και μια μεγάλη δεξαμενή συγκέντρωσης, ταξινόμησης και διαχείρισης προσωπικών δεδομένων τα οποία μπορούν εν δυνάμει να μετατραπούν σε πολύτιμο προϊόν προς πώληση και μάλιστα εν αγνοία μας.
Από την άλλη, μια είδηση που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη από την πλειονότητα των πολιτών είναι το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα σχεδιάζει ήδη το Ψηφιακό Ευρώ κι έχει δώσει μάλιστα το σχέδιό της σε δημόσια διαβούλευση. Και στο φόντο όλων αυτών τα κοινωνικά δίκτυα που εμπορεύονται τη ζωή και τη λαχτάρα μας για επικοινωνία στο χρηματιστήριο της διαφήμισης, και όχι μόνο, σε χρόνο πραγματικό. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Πως πια ίσως καμία έκφανση της ιδιωτικής μας ζωής δε θα είναι πλέον ιδιωτική διότι μια μικρή ολιγαρχία ισχυρών τής πληροφορίας θα είναι σε θέση να ακτινογραφεί ανά πάσα στιγμή ολόκληρη την ύπαρξή μας!
Σε μια κοινωνία που όλοι νοσταλγούμε την έκδοση του εαυτού μας όχι όπως είμαστε αλλά όπως θα θέλαμε να είμαστε, αποτελούμε εύκολα θύματα της επίπλαστης εικονικής ψηφιακής πραγματικότητας. Επιθυμούμε το ‘εγώ’ μας, δηλαδή τη συνεχή ροή των σκέψεών μας, να το κοινωνήσουμε ώστε να βρούμε μιμητές των συναισθημάτων μας για να νιώσουμε πως οι πεποιθήσεις μας έχουν επαλήθευση στην κοινωνία. Ταυτόχρονα, η παρουσία μας ως πολίτες καταγράφεται πλέον ψηφιακά, από τη γέννηση μέχρι το θάνατό, καθιστώντας μας οντότητες που καθημερινά γεννάμε με τις πράξεις μας ψηφιακά δεδομένα. Δεδομένα που ταξινομούνται, ταυτοποιούνται και ποτέ δεν ξεχνιούνται! Με την ενδεχόμενη κυκλοφορία ενός ψηφιακού ευρώ τα επόμενα χρόνια, η κατάσταση θα γίνει ακόμα περισσότερο περίπλοκη καθόσον τις ζωές μας κυριολεκτικά θα τις βιώνουμε σαν να βρισκόμαστε σε μια μεγάλη και διάφανη βιτρίνα όσο κι αν κάποιοι θα προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο. Είναι στο χέρι των πολιτών να στείλουν μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Στην εποχή που ζούμε κάθε ψηφιακή μας δραστηριότητα είναι ταυτόχρονα και γεγονός πολιτικό και ως τέτοιο οφείλει να προστατευτεί από νόμους και ισχυρούς κανόνες δικαίου. Το ζήτημα αυτό ίσως θα πρέπει να αποτελέσει πια την αιχμή του σχεδιασμού της ευρωπαϊκής πολιτικής. Διότι, ακόμα κι αν δεν είμαστε αυθόρμητα κοινωνικοί, στο σημείο της ιστορίας που βρισκόμαστε είναι απευκταία μια ακόμα κοινωνική επανάσταση, αυτή τη φορά για την ψηφιακή Ωραία Ελένη των δεδομένων!
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ
Αξιότιμα μέλη του δημοτικού συμβουλίου Αίγινας στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 23 του μηνός Οκτωβρίου 2020, έχετε ως δεύτερο θέμα ημερήσιας διάταξης για συζήτηση και λήψη απόφασης με τίτλο: ‘ Περί προσδιορισμού των ανταποδοτικών τελών της υπηρεσίας ύδρευσης – αποχέτευσης για το 2021.’ Στο θέμα εισηγητής είναι ο Δήμαρχος ως Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής.
Έχω να παρατηρήσω κάποια πράγματα :
Πρώτον στο κοινωνικό τιμολόγιο το οποίο αποτελεί μέρος του θέματος προς ψήφιση υφίσταται μια αδικία . Τεκμηριώνω την άποψη μου με δύο απλά αλλά ακραία παραδείγματα.
Πρώτο παράδειγμα ο τρίτεκνος με εισόδημα 30.000 ευρώ δικαιούται κοινωνικό τιμολόγιο ενώ ο πολύτεκνος (τέσσερα και άνω παιδιά) με εισόδημα 30.200 ευρώ δεν δικαιούται .
Παράδειγμα δεύτερο ο πολύτεκνος με τέσσερα παιδιά και εισόδημα 30.000 ευρώ δικαιούται κοινωνικό τιμολόγιο ενώ ο πολύτεκνος με εισόδημα 30.200 ευρώ και οχτώ παιδιά δεν δικαιούται .
Προτείνω να διορθώσετε αυτή την αδικία και να βάλετε τον όρο ότι για κάθε παιδί προσαυξάνεται το όριο κατά 1000 η 1500 ευρώ όπως γίνεται σε κάθε δήμο που έχει κοινωνικό τιμολόγιο.
Δηλαδή 30.000 ευρώ οι τρίτεκνοι και μετά για κάθε παιδί πάνω από τα τρία να αυξάνεται με την προσθήκη των προτεινόμενων ποσών , π.χ. πολύτεκνη οικογένεια με πέντε παιδιά να έχει όριο τα 33.000 ευρώ αντί για 30.000 ευρώ που υπάρχει ως όριο στην απόφαση.
Αυτή η πρόταση είχε κατατεθεί , όταν είχα την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, στο δημοτικό συμβούλιο του 2018 τέτοια περίπου εποχή. Μετά λύπης μου βλέπω ότι μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί.
Παρακαλώ όπως διορθώσετε μια τέτοια κοινωνική αδικία, το θέμα βρίσκεται στην διακριτική σας ευχέρεια και ούτε επηρεάζει τον έλεγχο της απόφασης στο οικονομικό παρατηρητήριο.
Δεύτερον παρατηρώ μια μείωση στο τιμολόγιο της Δημοτικής Κοινότητας Πέρδικας στην πρώτη κλίμακα της τάξεως του 16% και στην δεύτερη κλίμακα της τάξεως του 5%. Λογικό και δίκαιο μιάς και πλεόν υδροδοτείται από την κεντρική δεξαμενή της Αίγινας.
Όμως θα ήθελα να ενημερωθώ ως δημότης και κάτοικος της δημοτικής κοινότητας Βαθέος βάσει ποιάς λογικής και ποιών μετρήσεων έγινε η κοστολόγηση-τιμολόγηση του νερού στη δημοτική κοινότητα Βαθέος;
Τεκμηριώνοντας την θέση μου η δημοτική κοινότητα Βαθέος υδροδοτείται από τις δικές της γεωτρήσεις , πλέον δημοτικές, το νερό που τρέχει στις βρύσες μας ενδεχομένως να είναι κατάλληλο για ανθρώπινη χρήση αλλά δεν δικαιολογείται το κόστος ανα κυβικό νερού, μιάς και είναι υφάλμυρο.
Καλή ποιότητα νερού έτρεχε στις βρύσες μας την περίοδο 2008 -2010, και το 2019 . Τα υπόλοιπα χρόνια δεν δικαιολογούσε ποτέ το κόστος του κυβικού σύμφωνα με την ποιότητα του νερού που έτρεχε και τρέχει στις βρύσες μας.
Εν έτη 2020 το νερό που τρέχει στις βρύσες μας είναι αλμυρό και έχει σχεδόν την ίδια ποιότητα με αυτή της δημοτικής κοινότητας Μεσαγρού, η οποία όμως πληρώνει σχεδόν τα μισά λεφτά ανα κυβικό.
Παρακαλώ όπως διορθώσετε ή την τιμή κυβικού προς τα κάτω σύμφωνα με την ποιότητα του νερού που τρέχει στις βρύσες μας ή βελτιώστε την ποιότητα του νερού.
Τέλος λόγω του κωρονοΐου δεν έγιναν και δεν γίνονται πολιτιστικές εκδηλώσεις θα ήθελα να ενημερωθούμε ως δημότες που θα και πως διατεθούν τα χρήματα;
Μετά Τιμής
Νικόλαος Τρ. Οικονόμου
Δημότης Αίγινας
Πρώην Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου
Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020
Kαλό ταξίδι Δημήτρη - Ο ΘΕΟΣ ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΓΕΝΝΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΑΘΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΟΥΡΑ ΤΟΥ.
Μαθαίνουμε ότι ο φίλος της ΕΣΤΙΑ Οικονομικός απο την ΣΣΑΣ Δημήτριος Λαδάς…έφυγε για το Μεγάλο Ταξίδι.
Παρά το γεγονός ότι η σελίδα μας δεν αρέσκεται στις νεκρολογίες, ο Δημήτρης είναι για μας ζωντανός και για αυτό θα γράψουμε 2 λόγια.
Τον Δημήτρη τον γνωρίζουμε απο την Σχολή, είναι ένας άνθρωπος χωρίς ίχνος πονηρίας και κακίας.
Άρθρο από την σελίδα Ένωση Στρατιωτικών Ιατρών
Συναδελφικός και εραστής του δικαίου.
Ο Δημήτρης απο την πρώτη στιγμή που η ΕΣΤΙΑ δημιουργήθηκε ήταν στο πλευρό μας όχι μόνο στα λόγια, αλλά έμπρακτα, ενώ ήταν και απο τους πρωτεργάτες του Συνδέσμου Αποφοίτων ΣΣΑΣ, αδελφό σύνδεσμο της ΕΣΤΙΑ.
Το κύριο μέρος των στοιχείων που αφορούν οικονομικά θέματα το συγκεντρώσαμε κάτω απο την δική του αφανή καθοδήγηση.
Η εντιμότητα, το ήθος και το θάρρος σε συνδυασμό με το αγαθό πνεύμα και την καλοσύνη του Δημήτρη είναι πέρα απο κάθε σύγκριση.
Ο Δημήτρης είναι ένας εκ των εντιμότατων ανθρώπων που οι πονηροί δεν θα ήθελαν με τίποτα δίπλα τους, διότι πολύ απλά το φως που εκπέμπουν διαλύει τις σκιές των κακώς κατεχόντων.
Ομιλούμε εις τον ΕΝΕΣΤΩΤΑ διότι θεωρούμε ότι ο Δημήτρης παρά το ότι ως σώμα δεν είναι ορατός μαζί μας, ως πνεύμα είναι παρών.
ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ
Ο ΘΕΟΣ ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΓΕΝΝΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΑΘΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΟΥΡΑ ΤΟΥ.
Σίγουρα θα ανταμώσουμε
Eurostat: Σε ύψη-ρεκόρ τα ελλείμματα το β' τρίμηνο σε Ευρωζώνη και Ε.Ε....
Γιάννης Παργκιν
Εκτινάχθηκαν σε ύψη ρεκόρ το β' τρίμηνο του 2020 τα ελλείμματα των ευρωπαϊκών κρατών, καθώς οι κυβερνήσεις αύξησαν τις δαπάνες τους για να στηρίξουν τα συστήματα υγείας και κοινωνικής προστασίας, ενώ τα έσοδα κατέρρευσαν εν μέσω των εκτεταμένων lockdowns λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, το εποχιακά προσαρμοσμένο έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκε στο 11,6% του ΑΕΠ στην Ευρωζώνη το β' τρίμηνο από έλλειμμα 2,5% το προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Eurostat.
Στην Ε.Ε. το έλλειμμα σκαρφάλωσε στο 11,4% του ΑΕΠ το β' τρίμηνο από έλλειμμα 2,6% το α' τρίμηνο.
Πρόκειται για το υψηλότερο έλλειμμα που έχει ποτέ καταγραφεί, τόσο στην Ευρωζώνη, όσο και στην Ε.Ε., ενώ η τριμηνιαία μεταβολή είναι επίσης η μεγαλύτερη στην ιστορία της έρευνας, όπως ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2020 όλα τα κράτη μέλη κατέγραψαν έλλειμμα.
https://www.facebook.com/photo?fbid=10217795808953550&set=a.10203590806077356
Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020
Πως…, και πότε…, πάνε Ελλάδα και Τουρκία στην Χάγη…;;;
Γράφει ο Γιάννης Σπ. Παργινός
Ο κύβος ερρίφθη. Αρχίζει διάλογος με την Τουρκία για επίλυση των μεταξύ των διαφορών. Αυτή είναι η θέληση, των ΗΠΑ, της ΕΕ, του ΝΑΤΟ καθώς και μεμονωμένων εταίρων και συμμάχων…
Ωστόσο, παραμένει η μεγίστη διαφορά μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, στο θέμα που θα πέσει στο τραπέζι της όποιας διαπραγμάτευσης.
Η μεν Ελλάδα συζητάει μόνον το θέμα της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ ή στην παραπομπή της στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Από την δική της πλευρά η Τουρκία ρίχνει στο τραπέζι το σύνολο των κατ αυτήν διαφορών της με την Ελλάδα, δηλαδή…, οριοθέτηση θαλάσσιων κι εναέριων συνόρων, αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Αιγαίου καθώς και τις μειονότητες στα Δωδεκάνησα και την θράκα
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, διαφαίνεται σκοτεινό το τούνελ που θα οδηγούσε τις δύο χώρες στο διάλογο, καθώς οι διαφορές είναι τεράστιες και ουσιαστικές …
Επιπλέον, υπάρχει κι ακόμα μια διαφορά. Αυτή που αφορά το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης και της δικαιοδοσίας που αυτό έχει…
Η γειτονική μας χώρα, δεν αποδέχεται την αρμοδιότητα του ΔΔΧ. Δεν έχει υπογράψει και συμφωνήσει την UNCLOS με την οποία θα δικάσει το ΔΔΧ. Πλην όμως πρέπει να αναφέρεται στο συνυποσχετικό και από τις δύο πλευρές, επί τη βάσει ποίου κανονιστικού πλαισίου…, και για ποια ζητήματα θαλασσίου δικαίου αποδέχονται για να δικάσει το ΔΔΧ.
Συνεπώς το ΔΔΧ, εφόσον η Τουρκία δεν επικυρώσει την UNCLOS, θα πρέπει να δικάσει με την UNCLOS ως εθιμικό δίκαιο. Θα συμφωνούσε όμως η Τουρκία σε αυτό και μόνο για τα ζητήματα οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών χωρίς να θέσει και τα ζητήματα κυριαρχίας επί νήσων;
Γι αυτό και δεν υπογράφει συνυποσχετικό και δεν αποδέχεται γενικά την αρμοδιότητα του ΔΔΧ, εάν όπως λέει σήμερα δεν πάμε για όλα τα θέματα πακέτο….
Με δεδομένες και γνωστές τις παραπάνω θέσεις της Τουρκίας, σωστά η Ελλάδα δεν αποδέχεται να υπάρξει δικαστική διευθέτηση για όλα τα θέματα αλλά μόνο για την υφαλοκρηπίδα (και άντε και την ΑΟΖ). Αυτό όμως σημαίνει ότι ελπίζουμε ότι η Τουρκία δεν θα θέσει ζητήματα κυριαρχίας νήσων και θα αποδεχθεί ως κανονιστικό πλαίσιο την UNCLOS (για να υπογράψει συνυποσχετικό και να ξέρει το Δικαστήριο τι θα δικάσει)…
Με άλλα λόγια, ακόμα κι αν η Ελλάδα θέλει να πάει στην Χάγη…, μονομερώς δεν μπορεί να το πράξει…, αν η Τουρκία δεν υπογράψει συνυποσχετικό με βάση το οποίο, θα ορίζονται τα θέματα της δικασίμου, καθώς και η εκ των προτέρων δήλωση περί αποδοχής της όποιας απόφασης…
Γ. Σπ. Π.
https://www.facebook.com/photo?fbid=10217755192458163&set=a.10203590806077356
Η κοινωνιολογική αποτυχία - ταφόπλακα μιας μοντέρνας, ξεφτυλισμένης κοινωνίας
του Νίκου Μαρίνου
Δείτε την εικόνα καλά.
Αυτή η εικόνα είναι η κοινωνιολογική αποτυχία - ταφόπλακα μιας μοντέρνας, ξεφτυλισμένης κοινωνίας.
Μια κοινωνίας φτωχής, ιδεολογικά, οικονομικά και κοινωνικά που θέλει τα μέλη της φαν του μπιγκ μπράδερ, του GNTM και όλων των άλλων δηθενιών που είναι στη "μόδα" της 2ης δεκαετίας του 21ου αιώνα.
Δείτε την εικόνα καλά.
14-15-16χρονοι έφηβοι, με κεφαλοκλείδωμα, προσάγονται γιατί διαδηλώνουν!
Είτε διαφωνείς είτε συμφωνείς με τη διαδήλωση δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθείς την ακόλουθη φράση "14-15-16χρονοι έφηβοι, με κεφαλοκλείδωμα, προσάγονται γιατί διαδηλώνουν!".
Καταντήσαμε σιχάματα μιας σάπιας κοινωνίας που το μόνο που τη νοιάζει είναι ο καθωσπρεπισμός της ντεφάκτο αποδοχής του ατόμου στην κοινωνία.
Μην γράψετε καμια μαλακία από κάτω. Κοιτάξτε πρώτα τη μούρη σας στον καθρέφτη.
Ειλικρινά είμαι αηδιασμένος...
Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020
Σαν σήμερα 13/10/1904 σκοτώθηκε ο ήρωας του Μακεδονικού ο Μίκη Ζέζας κατά κόσμο Παύλος Μελάς
Σαν σήμερα 13/10/1904 σκοτώθηκε ο ήρωας του Μακεδονικού αγώνα, ο τεράστιος Έλληνας στρατιωτικός, Παύλος Μελάς μετά από μάχη στο χωριό Στάτιστα.
Ο Παύλος Μελάς, χάρη στη στάση του, την ανιδιοτέλειά του, αλλά και τον εξαιρετικό του χαρακτήρα αποτέλεσε υπόδειγμα γενναιότητας και αυταπάρνησης για την απελευθέρωση της πατρίδας στην ελληνική ιστορία, ενώ αποτελεί ιερό σύμβολο του Μακεδονικού Αγώνα.
Ο μεγάλος ποιητής Κωστής Παλαμάς για να τον τιμήσει έγραψε το ποίημα Παύλος Μελάς:
«Σε κλαίει λαός. Πάντα χλωρό να σειέται το χορτάρι
στον τόπο που σε πλάγιασε το βόλι, ω παλικάρι.
Πανάλαφρος ο ύπνος σου του Απρίλη τα πουλιά
σαν του σπιτιού σου να τ’ ακούς λογάκια και φιλιά
και να σου φτάνουν του σκληρού χειμώνα οι καταρράχτες
σαν τουφεκιού αστραπόβροντα και σαν πολέμου κράχτες.
Πλατιά του ονείρου μας η γη και απόμακρη. Και γέρνεις
εκεί και σβεις γοργά.
Ιερή στιγμή. Σαν πιο πλατιά τη δείχνεις, και τη φέρνεις
σαν πιο κοντά!»
ΑΘΑΝΑΤΟΣ.
Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2020
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗΤΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΛΟΚΕΝΕΝΤΗ.
του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΑΘΕΡΙΝΟΥ *
Επ’ αφορμή του τεσσαρακονθήμερου μνημόσυνου του καλού μας φίλου και συναδέλφου, Γιώργου Καλοκέντη, λίγα λογάκια στη μνήμη του, βγαλμένα από την καρδιά των Ουκρανών φίλων του:
Το ενδιαφέρον του για την ιστορία και τον πολιτισμό, τον διακτίνισαν σε όλη την υφήλιο. Ο πόθος του να μιλήσει στον υπόλοιπο κόσμο για τα θέλγητρα της Αίγινας και της Ελλάδας γενικά, τον ωθούσε σε αλλεπάλληλα ταξίδια στο εξωτερικό. Τον σκοπό του να γνωρίσει την Αίγινα και την Ελλάδα στην αλλοδαπή, υπηρετούσε ο διεθνούς εμβέλειας σύλλογος «Ολβία πόλις», που ο ίδιος είχε ιδρύσει ορίζοντας αντιπροσώπους αυτού σε αρκετές Ευρωπαϊκές πόλεις (της Γερμανίας, της Λετονίας, της Ελβετίας, της Βουλγαρίας, της Κίνας).
Αναμφισβήτητα εξέχουσα θέση ανάμεσα στους ταξιδιωτικούς προορισμούς με στόχο τη σύσφιξη των πολιτιστικών σχέσεων με την Αίγινα, είχε η Ουκρανία, μια χώρα όχι και τόσο γνωστή,με ιστορικές, ωστόσο, ρίζες που ανάγονται στον ελληνικό αποικισμό στα παράλια του Εύξεινου Πόντου και συγκεκριμέναστη χερσόνησο της της Κριμαίας. Η πολυετής του αγάπη για τη δεύτερη πατρίδα του, όπως ο ίδιος αποκαλούσε την Ουκρανία,ξεπήδησε από την προσωπική του φιλία με τον κ. Valery Tsybukh, έκτακτο πληρεξούσιο πρέσβη της Ουκρανίας στην Ελλάδα την περίοδο 2009-2014. Μαζί προέβησαν στα αποκαλυπτήρια προτομής του επιφανέστερου Ουκρανού ποιητή, Taras Shevchenko, στην Αθήνα.
Το επόμενο στάδιο της ενίσχυσης των δεσμών μεταξύ του ελληνικού και του ουκρανικού έθνους αποτέλεσε η υπογραφή-από ελληνικής πλευράς εκ του τότε δημάρχου, Θεοδόσιου Σακκιώτη-, συμφωνίας αδελφοποίησης μεταξύ της Αίγινας και της πόλης του Starobeshevo. To Starobeshevo είναι ελληνική αποικία στην ουκρανική περιφέρεια Donetsk, όπου γηγενείς Έλληνες διατηρούν ακόμη την κουλτούρα και τις παραδόσειςτους, διδάσκοντας και Νέα Ελληνικά σε τοπικό σχολείο. Δυστυχώς, από τη χρονική στιγμή της κατάληψης του Donetskαπό τον ρωσικό στρατό, ο σύνδεσμος αυτός έχει απολεσθεί.
Την Οδησσό, ξεχωριστή για τους Έλληνες ουκρανική πόλη, τηνεπισκεπτόταν συχνά με Έλληνες φίλους, καθώς αυτή συγκαταλεγόταν ανάμεσα στους αγαπημένους προορισμούς. Το Παράρτημα του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού με έδρα την Οδησσό και με επικεφαλής τον κ. Παραδεισόπουλο, που οργάνωνε τις εκδρομικές περιηγήσεις, διατηρεί αρχείο των εκδοθέντων βιβλίων που είχαν δοθεί ως δώρα στους Έλληνες επισκέπτες, φίλους του Γιώργου. Η ίδια η Ελληνική Επανάσταση της οποίας την επέτειο γιορτάζουμε του χρόνου, ξεκίνησε εκεί. Γι’ αυτό και ο Γιώργος επισκεπτόταν επανειλημμένως την πόλη ύστερα από πρόσκληση του ευεργέτη επιχειρηματία, Παντελή Μπούμπουρα, ο οποίος αναδομεί την Οδησσό και παράλληλα υποστηρίζει της ελληνικές πολιτιστικές εκδηλώσεις στην Ουκρανία. Μια τέτοια εκδήλωση ήταν και το άνοιγμα του Ελληνικού Πάρκου στην Οδησσό.
Ο Γιώργος Καλοκέντης μετακλήθηκε από διάφορα πανεπιστήμια της ουκρανικής πρωτεύουσας, του Κιέβου, καθώς και της πόλης Χάρκοβο για να κάνει διαλέξεις ελληνικής αρχιτεκτονικής σε φοιτητές. Στα πανεπιστήμια αυτά συμπεριλαμβάνονται το Εθνικό Πανεπιστήμιο του Κιέβου, Taras Shevchenko, στο οποίο φιλοξενήθηκε από το τμήμα Ελληνιστικών Σπουδών, η Σχολή Πολιτικών Μηχανικών και Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου του Κιέβου και το Πανεπιστήμιο Αστικής Οικονομίας του Χάρκοβο. Στις διαλέξεις του μιλούσε για τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς της Κλασικής Ελλάδας, αναδεικνύοντας ενθουσιωδώς και με περισσή αγάπη τον Ναό της Αφαίας. Το 2018, ξενάγησε μια αποστολή μαθητών και καθηγητών από το Χάρκοβο στο νησί μας (όπως άλλωστε το είχε κάνει πλείστες φορές απευθυνόμενοςτόσες άλλες διεθνείς αποστολές), ανταποκρινόμενος ταυτόχρονα και στους ρόλους του δασκάλου αλλά και του φιλόξενου οικοδεσπότη.
Αγαπούσε ιδιαίτατα το Κίεβο, όχι μόνο ως μία όμορφη πράσινη πόλη με πάρκα στις όχθες του Δνείπερου αλλά και για την μεγαλοπρέπεια των μνημείων του που ανήγειραν Έλληνες, όπως η Λαύρα του Κιέβου και ο Καθεδρικός Ναός της Αγίας Σοφίας. Ευαρεστείτο να λέγει ότι σε ό,τι όμορφο έχει να επιδείξει το Κίεβο, οι Έλληνες έχουν βάλει ένα χεράκι.
Μόλις την άνοιξη του περασμένου έτους συνέβαλε αποφασιστικά στη διοργάνωση της έκθεσης « Ηχώ της Ελληνικής Αρχαιότητας» – Ακροκέραμα της Συλλογής του Βασιλείου Τσίτουρα, η οποία έλαβε χώρα με τη συνδρομή του συλλόγου «Ολβία πόλις», και υπό την αιγίδα και χορηγία της Ελληνικής Πρεσβείας στην Ουκρανία.
Ο Γιώργος εμφορείτο από τη διακαή επιθυμία να μιλάει για την όμορφη χώρα του στους φίλους του, τους συγγενείς τους και όλους όσοι συμμερίζονταν αυτή του τη φιλοπατρία, ενώ μέρος της καρδιάς του παραμένει ες αεί στην Ουκρανία.
Τέλος, θα ήταν άδικο να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι και πολλοί άλλοι προορισμοί τους οποίους επισκέφθηκε με το ίδιο αυτό όραμα διεκδίκησαν την αγάπη του, μεταξύ των οποίων και η πόλη Lishui της ανατολικής Κίνας με την οποία επίσης έχει αδελφοποίησει το νησί μας, και επίσης ότι πολλοί άλλοι άνθρωποι ανά τον κόσμο των γραμμάτων και τον τεχνών ανέδειξαν την Ελλάδα και την Αίγινα σε εκδηλώσεις στο εξωτερικό χάρη στη διαμεσολάβησή του και την ξενάγησή τους από αυτόν στον τόπο μας. Αιωνία η μνήμη του!
Η Μεγάλη Οικογένεια του Δήμου Αίγινας!
ο Ελευθέριος Αθερινός είναι διοικητικός υπάλληλος του Δήμου Αίγινας.
https://www.facebook.com/giannis.zorbas.56/posts/3977205142293811
Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020
ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ : «1920-2020: ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ»
Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας Λογοτεχνικός και Καλλιτεχνικός Διαγωνισμός με θέμα: «1920-2020: ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ» της Ιεράς Μητρόπολης Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης.
Η Ιερά Μητρόπολη Ύδρας, Σπετσών και Αίγινας σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων διοργανώνει κατά το σχολικό έτος 2020-2021 λογοτεχνικό και καλλιτεχνικό μαθητικό διαγωνισμό με θέμα: «1920-2020: ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ».
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού και όλων των τάξεων των Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της Αίγινας και του Αγκιστρίου και ως καταληκτική ημερομηνία συμμετοχής ορίζεται η Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020.
Επισημαίνεται ότι ο ανωτέρω διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί τηρώντας απαρέγκλιτα τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ για την προστασία από τον COVID-19 και σύμφωνα με τις εξής απαραίτητες προϋποθέσεις:
(α) Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό να είναι προαιρετική, υποβάλλοντας ο κάθε μαθητής/τρια τη δική του/της ατομική συμμετοχή και να απαιτείται η έγγραφη συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους.
(β) Η ενημέρωση και η συμμετοχή των μαθητών/τριών να πραγματοποιούνται κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών των σχολείων, απαραίτητη προϋπόθεση η μη παρακώλυση του σχολικού προγράμματος.
(γ) Η όλη διενέργεια του διαγωνισμού να υλοποιηθεί σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων και των πνευματικών δικαιωμάτων.
(δ) Ο διαγωνισμός να μην εμπλέκεται με την προώθηση εμπορικών προϊόντων και να μην υπάρξουν έσοδα για τον φορέα που προκηρύσσει τον διαγωνισμό ή για άλλους (με εμπορία, διαφήμιση, κ.λπ.), η δε χρήση των έργων να γίνει μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Δικαίωμα συμμετοχής
Η παρούσα πρόσκληση συμμετοχής στον διαγωνισμό απευθύνεται σε μαθητές/τριες των Ε' και ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού και όλων των τάξεων των Γυμνασίων -Λυκείων και ΕΠΑΛ της Αίγινας.
Οι συμμετοχές θα είναι ατομικές.
II. Θεματικό πεδίο
Κεντρικό θεματικό πεδίο του διαγωνισμού αποτελεί το πρόσωπο του Αγίου Νεκταρίου. Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες καλούνται να δημιουργήσουν τα έργα τους, εμπνευσμένοι/ες από τη ζωή, το βίο και τα έργα του Αγίου Νεκταρίου σε κάποια από τις τρεις ενότητες του διαγωνισμού, ως ακολούθως:
1) Ο Άγιος Νεκτάριος και εγώ - Μεγαλώνοντας κοντά του
2) Η οικολογική συνείδηση του Αγ. Νεκταρίου - Η αγάπη και ο σεβασμός του για την φύση.
3) Ο Άγιος Νεκτάριος και η Αίγινα - Ένας αιώνας παρουσίας (βιώματα- μνήμες- προσφορά)
Οι μαθητές/τριες μέσα από τις δημιουργίες τους καλούνται να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα, καθώς και να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία και την επικαιρότητά του στη σύγχρονη ζωή, αντλώντας έμπνευση ιδίως από τη ζωή και το έργο του Αγίου Νεκταρίου στο οποίο εστιάζει ο
διαγωνισμός.
III. Εκπαιδευτικοί Στόχοι
Οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα εξοικειωθούν με την Οσιακή μορφή του Αγίου Νεκταρίου και κυρίως με την έρευνα των έργων Του.
Βασικός στόχος είναι η γνωριμία με τον Άγιο Νεκτάριο, η έρευνα αρχείων και πηγών, κυρίως όμως η ουσιαστική προσέγγιση της αγίας βιοτής Του με τα ποικίλα μηνύματα που εκπέμπει στις μέρες μας.
Συγκεκριμένα, μέσω της συμμετοχής τους στον εν θέματι διαγωνισμό, οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία:
1. να ανατρέξουν σε πηγές και να ερευνήσουν ιστορικά αρχεία της Αιγίνης
2. να αναζητήσουν και να συλλέξουν μαρτυρίες της εποχής του Αγίου
3. να κατανοήσουν, να αναλογιστούν και να διακρίνουν τις διαστάσεις της προσωπικότητάς του
4. να εκφραστούν ελεύθερα μέσω της δημιουργίας ενός πρωτότυπου έργου πάνω στο θέμα 2
IV. Όροι και οδηγίες συμμετοχής
1. Οι μαθητές/τριες της Αίγινας που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό οφείλουν να δημιουργήσουν και να υποβάλουν στην Ιερά Μητρόπολη Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης τα έργα τους. Η συμμετοχή είναι ατομική και οι μαθητικές δημιουργίες θα παραχθούν εκτός ωρών διδασκαλίας. Κάθε μαθητής/τρια δύναται να συμμετέχει με ένα έργο.
2. Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι απαραίτητη η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών που θα δημιουργήσουν το ποίημα/δοκίμιο/διήγημα ή τον πίνακα ζωγραφικής/την φωτογραφία/ βίντεο ή θα συμμετάσχουν σε αυτή τη μαθητική δημιουργία με οποιονδήποτε τρόπο. Η συγκατάθεση αφορά τόσο στη συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό
και στη δημόσια προβολή των έργων τους όσο και στη φωτογράφιση ή/και βιντεοσκόπηση, εάν διακριθούν γνωρίζοντας ότι το υλικό αυτό δύναται να χρησιμοποιηθεί για τυχόν περαιτέρω δημόσια προβολή του μαθητικού διαγωνισμού.
3. Συμπληρώνεται μία αίτηση ανά συμμετοχή, δηλαδή κάθε διαγωνιζόμενος/η μπορεί να υποβάλει μία (1) αίτηση
4. Η ατομική συμμετοχή θα είναι
a. σε έντυπη μορφή για τις ενότητες κείμενο και ζωγραφική και
b. σε ηλεκτρονική μορφή για τις ενότητες φωτογραφία- βίντεο (video).
5. Δεν επιτρέπεται η ταυτόχρονη συμμετοχή των διαγωνιζομένων σε πολλές ή και όλες τις ενότητες του διαγωνισμού και στα δύο είδη του Διαγωνισμού.
Α. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ (Ποίημα- Διήγημα-Δοκίμιο) και
Β. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ (Ζωγραφική- Φωτογραφία- Video)
6. Η Ιερά Μητρόπολη Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης έχει δικαίωμα δημοσιοποίησης και αξιοποίησης των μαθητικών δημιουργιών που θα υποβληθούν στο πλαίσιο του διαγωνισμού με όποιο τρόπο κρίνει παιδαγωγικά ωφέλιμο, μνημονεύοντας τα στοιχεία των δημιουργών.
7. Οι μαθητικές δημιουργίες υποβάλλονται προς κρίση μόνο στην αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης που συστάθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης και δεν εντάσσονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου και στην εν γένει αξιολόγηση των μαθητών/τριών.
8. Η Ιερά Μητρόπολη Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης διατηρεί, για σπουδαίο λόγο, το δικαίωμα ματαίωσης του διαγωνισμού, τροποποίησης των όρων του, μεταβολής της καταληκτικής προθεσμίας συμμετοχής, ενημερώνοντας σχετικά τους ενδιαφερόμενους.
9. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον διαγωνισμό είναι προαιρετική και συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων του, καθώς επίσης και τη συγκατάθεση όλων των συμμετεχόντων/εμπλεκομένων (μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων) για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, Ν. 4624/2019, Γενικός Κανονισμός 2016/679 για την Προστασία Δεδομένων-GDPR.
V. Διαδικασία & Προθεσμία υποβολής αίτησης συμμετοχής & έργου
Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό αποστέλλονται ταχυδρομικώς αποκλειστικά στα Γραφεία της Ι. Μητρόπολης Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης, μέχρι την Παρασκευή 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 (σφραγίδα ταχυδρομείου) στη διεύθυνση Ιερά Μητρόπολις Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης, ΤΚ 180 50, ΥΔΡΑ, με την ένδειξη
Για τον Μαθητικό Διαγωνισμό «100 χρόνια από την κοίμηση του Αγίου Νεκταρίου» τα ακόλουθα:
α) η αίτηση συμμετοχής στον διαγωνισμό (μία αίτηση ανά συμμετοχή) βάσει του επισυναπτόμενου Εντύπου Συμμετοχής
β) η μαθητική δημιουργία (Ποίημα - Διήγημα- Δοκίμιο / Πίνακας ζωγραφικής- Φωτογραφία- Video)
γ) η υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης γονέων/κηδεμόνων βάσει του Υποδείγματος που επισυνάπτεται στην παρούσα .
VI. Τεχνικές Προδιαγραφές
1. Οι τεχνικές προδιαγραφές ανάλογα με το είδος του διαγωνισμού αναφέρονται κατωτέρω:
Α. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ (Ποίημα- Διήγημα- Δοκίμιο)
Κείμενο μέχρι δύο (2) σελίδες. Γραμμένο σε Η/Υ με κειμενογράφο WORD και γραμματοσειρά Arial μεγ. 12
Β. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ (Ζωγραφική- Φωτογραφία- Video)
Ζωγραφική: Λάδι ή Τέμπερα σε ακουαρέλα
Φωτογραφία: ελάχιστη ανάλυση 300dpi σε αρχείο συμβατό με το λειτουργικό σύστημα των Windows
Video: 3- 5 λεπτά σε αρχείο συμβατό με το λειτουργικό σύστημα των Windows
2. Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να είναι είτε πρωτότυπο είτε «ελεύθερο δικαιωμάτων» (όπως π.χ.
το υλικό το οποίο διατίθεται στη Βιβλιοθήκη Ήχου στον σύνδεσμο
https://www.youtube.com/audiolibrary/music) ή να χρησιμοποιηθεί μετά από σχετική άδεια.
3. Θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η έγκριση των προσώπων που τυχόν εμφανίζονται στο video ή στη
φωτογραφία.
4. Πρέπει να αναφέρονται υποχρεωτικά οι πηγές από τις οποίες αντλήθηκε το υλικό.
VII. Αξιολόγηση & βράβευση των μαθητικών δημιουργιών
Οι μαθητικές δημιουργίες θα αξιολογηθούν από άμισθη Επιτροπή Αξιολόγησης 4
Κριτήρια αξιολόγησης των μαθητικών δημιουργιών ορίζονται τα κατωτέρω:
α) η συνάφειά τους με το θέμα,
β) η πρωτοτυπία τους,
γ) η αισθητική τους απόδοση και
δ) οι στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Η Επιτροπή Αξιολόγησης θα βραβεύσει τις έξι (6) καλύτερες μαθητικές δημιουργίες.
Ως έπαθλα του διαγωνισμού ορίζονται: Χρηματικό έπαθλο, Συγγράμματα και Εικόνες του Αγίου Νεκταρίου
Σε όλους τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό θα απονεμηθεί τιμητικός έπαινος συνοδευόμενος από εικόνα του Αγίου Νεκταρίου ή/και βιβλίο με τον βίο του.
Για τυχόν διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλ. 2298052207 και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: info@imhydra.gr
Η παρούσα πρόσκληση με τα συνημμένα της θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητρόπολης Ύδρας,
Σπετσών & Αιγίνης στον σύνδεσμο: http://www.imhydra.gr/
Παρακαλούμε για την ενημέρωση των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς σας, καθώς και για την ανάρτηση της παρούσας πρόσκλησης και της αφίσας του διαγωνισμού στους πίνακες ανακοινώσεων των σχολικών μονάδων της Αίγινας με ευθύνη του/της Διευθυντή/Διευθύντριας της οικείας σχολικής μονάδας.