Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 2013-2014 ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ

Την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012 συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο το επιχειρησιακό σχέδιο του Δήμου Αίγινας για το 2013-2014.
Σύμφωνα με τα άρθρα 203-207 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006), θεσπίστηκε η υποχρέωση κατάρτισης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων από τους πρωτοβάθμιους Ο.Τ.Α και με τον Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ») άρθρο 266 ορίζεται ότι για τον μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό των δήμων εκπονείται το Πενταετές Τεχνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Τ.Ε.Π.) το οποίο εξειδικεύεται κατ’ έτος σε Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης (Ε.Π.Δ.) και ετήσιο Προϋπολογισμό.
Η θεσμική υποχρέωση σύνταξης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων αποσκοπεί στην εισαγωγή μόνιμων εσωτερικών διαδικασιών και συστημάτων προγραμματισμού στους ΟΤΑ.
Στο επιχειρησιακό πρόγραμμα καθορίζονται οι στρατηγικοί στόχοι, οι αναπτυξιακές προτεραιότητες του Δήμου και οι δράσεις που πρόκειται να υλοποιήσει την επόμενη χρονική περίοδο σε όλους τους τομείς των αρμοδιοτήτων της (περιβάλλον, υποδομές, κοινωνική μέριμνα κοκ). Επίσης, περιλαμβάνονται στόχοι και δράσεις για τη βελτίωση της εσωτερικής της οργάνωσης και λειτουργίας. Τέλος, συμπεριλαμβάνονται όλες οι δράσεις των Νομικών Προσώπων που εποπτεύει ο Δήμος.

Ο Δήμαρχος για την υποστήριξη του Επιχειρησιακού σχεδίου  ανάθεσε  υπηρεσίες στην εταιρεία EUROPEAN MENTORS A.E. -  ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ , ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Ο.Τ.Α. και υπεύθυνος του προγράμματος εκ μέρους της εταιρείας ήταν ο οικονομολόγος ο κύριος Ρήγας Μαυροειδής  .
Ο ειδικός σύμβουλος συνεργάστηκε  με τους αντιδημάρχους , με τον πρόεδρο της ΚΕΔΑ, με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, με τον πρόεδρο του λιμενικού ταμείου, με τον πρόεδρο του ΔΑΟΑ  καθώς και με εμένα ως εντεταλμένο σύμβουλο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (σταματήσαμε την επαφή μας τέλος Μαϊου 2012 διότι ανεξαρτητοποιήθηκα).
Έδωσα αρκετό υλικό για το επιχειρησιακό  σε θέματα που αφορούν το αντικείμενο που ήμουν εντεταλμένος σύμβουλος δηλαδή αυτό της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.  Επίσης  του απέστειλα προτάσεις και για άλλα  θέματα  όπως δημιουργία καταδυτικού πάρκου, γήπεδο  beach volley και beach soccer  , δημιουργία δημοτικής σχολής από τον Δήμο κ.ά.  Μέσα στο υλικό που έδωσα ήταν ότι αφορούσε τις προεκλογικές δεσμεύσεις με κύριο το έντυπο  πρόγραμμα του ΑΙΓΙΝΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Πιστεύω ότι υπόσχεται προεκλογικά ένας πολιτικός πρέπει να το ακολουθεί μετεκλογικά.
Επειδή στο επιχειρησιακό πρόγραμμα καθορίζονται οι στόχοι και οι αναπτυξιακές προτεραιότητες του Δήμου είναι λογικό μέσα σε αυτό να περιλαμβάνονται οι προεκλογικές προτάσεις της διοικούσας παράταξης δηλαδή της δημοτικής αρχής.
Όμως έχω να παρατηρήσω το εξής : ότι στο επιχειρησιακό πρόγραμμα, με τις αλλαγές που έγιναν από αιρετούς, ξέφυγε από το σκοπό του και τον στόχο του. Γιατί άλλο εντάσσω στο επιχειρησιακό  σχέδιο τους βασικούς άξονες του προεκλογικού προγράμματος δηλαδή τις προτάσεις που έχω και   άλλο βάζω  κείμενο όπου έμμεσα  διαφημίζω το έργο μου - εάν αυτό υπάρχει-.
Το επιχειρησιακό σχέδιο είναι το πλάνο στο πως θα κινηθεί ο δήμος στο επόμενο διάστημα τι δράσεις θα κάνει , πως θα εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του και θα ελαχιστοποιήσει τα μειονεκτήματα του για αυτό υπάρχει  το SWOT στο επιχειρησιακό σχέδιο .
Χρησιμοποιώντας την μέθοδο της SWOT ανάλυσης ταξινομούνται τα δυνατά (Strengths) και τα αδύνατα (Weaknesses) σημεία και ανιχνεύονται οι ευκαιρίες (Opportunities) και οι απειλές (Threats) σε όλες τις ενότητες του Εσωτερικού Περιβάλλοντος του Δήμου.

ΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΣΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν  κείμενα όπως:
«Στο Δήμο μας μέσα από συντονισμένες προσπάθειες της παρούσης δημοτικής αρχής εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ τα χερσαία έργα ύδρευσης προϋπολογισμού 6,6 εκατομμυρίων ευρώ και άρχισε ήδη η υλοποίηση του έργου».
"Με συντονισμένες ενέργειες της Δημοτικής αρχής από 7/7/2012 ποντίστηκε ο τέταρτος αγωγός ηλεκτροδότησης που έδωσε λύση στο πρόβλημα που μας ταλάνιζε επί δεκαετίες με γενικές διακοπές (black out), κατά τους θερινούς μήνες."

 " Το νοικοκύρεμα των οικονομικών του Δήμου μας αποτελεί καθ’ όλη την διάρκεια της θητείας μας, την πρώτη και καθοριστική προτεραιότητα. O Δήμος μας δυστυχώς δε μπορεί να αποφύγει σε καμία περίπτωση την «κληρονόμηση» οικονομικών παθολογιών προηγουμένων ετών."
Για να τεκμηριώσω τα λεγόμενα μου ότι έκανε λάθος  η συντακτική ομάδα θα  χρησιμοποιήσω την  εξής  φράση "Θέλουμε να μιλάμε για Συναίνεση όταν κάθε δημοτική αρχή απαξιώνει, από την πρώτη ημέρα, το έργο της προηγούμενης και χαράζει τη δική της μοναχική διαδρομή. Η αντιπολίτευση εθίζεται σε αυτό το κλίμα και πηγαίνει αμέσως στην αντίπερα όχθη. "  ποιος τα έλεγε αυτά μα ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Πέτρος Πετρίτης σε άρθρο του στην ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ τον Μάρτιο του 2010, τι άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα δεν γνωρίζω, ίσως η καρέκλα. Προσωπικά το πιστεύω στην συναίνεση και οφείλω να πω ότι όλοι οι προηγούμενοι δήμαρχοι έχουν βάλει τον λίθο τους.
 Η προηγούμενη δημοτική αρχή ήταν αυτή που κατέθεσε τον φάκελο με τις μελέτες για την ένταξη των χερσαίων έργων. Αν δεν υπήρχαν οι μελέτες αυτή την στιγμή δεν θα μιλάγαμε για την έναρξη  των χερσαίων. Ο Δήμαρχος κος Σακκιώτης έχοντας την βάση κινήθηκε , έτρεξε για να ξεκινήσει το έργο και μπράβο του σε αυτό.
Όσο για τον περίφημο καλώδιο της ΔΕΗ δυστυχώς αν δεν γινόταν το μπλακ αουτ δεν πιστεύω η ΔΕΗ να ξεκίναγε το 4ο καλώδιο. Αυτό ήταν μια δέσμευση των εκπροσώπων της ΔΕΗ στο έκτακτο δημοτικό συμβούλιο που είχε γίνει τον Αύγουστο του 2010 (για να μην λησμονάμε την Ιστορία).
 Το νοικοκύρεμα του δήμου θα γίνει όταν κατατεθούν οι ισολογισμοί των προηγούμενων ετών καθώς και της νυν διοίκησης και όταν μειώσουμε τα λειτουργικά έξοδα του δήμου , όταν οργανωθεί το συνεργείο με το γραφείο κίνησης , όταν διαχειριστεί σωστά την περιουσία ο δήμος και όταν σταματήσουν οι πολιτικές συναλλαγές που αποφέρουν ψήφους.
 Πού  είναι η περίφημη σύνθεση που οραματιζόμαστε ;
 "Σύνθεση δεν γίνεται χωρίς αυτοκριτική. Τα ανοίγματα δεν γίνονται αν δεν εμπνέουν. Τα προβλήματα διογκώνονται σε περιοχές που δεν συναινούν . Δεν συνθέτεις αν δεν έχεις ανοιχτή γραμμή με την κοινωνία μέσω δημόσιας διαβούλευσης για το παραμικρό θέμα. Δεν γίνεται να έχεις πραγματική εικόνα όταν δεν ζητάς τη γνώμη του απλού πολίτη μέσω τοπικών δημοψηφισμάτων."  ποιος τα έλεγε αυτά μα ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Πέτρος Πετρίτης σε άρθρο του στην ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ τον Μάρτιο του 2010.  Παρωδία έχει καταντήσει η περίφημη επιτροπή διαβούλευσης , οφείλω όμως να δώσω τα συγχαρητήρια μου στα σταθερά μέλη της επιτροπής που πιστεύουν στο θεσμό, στον κύριο Λαβούτα και στον κύριο Μεθενίτη. Τι φταίει ότι πάντα είναι μόνο δύο άτομα από τα πενήντα; δεν γνωρίζω όμως  είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει την δημοτική αρχή για να δώσει λύση.
Όσο για την  "Συνείδηση ή αλλιώς ατομική ευθύνη για τα κοινά είναι ένα ακόμα τεράστιο κεφάλαιο. Σ΄ ένα ορισμένο χώρο όπου οι πόροι είναι κοινής διαχείρισης όποιος λοξοδρομεί χαλάει την αλυσίδα κοινωνικής, περιβαντολογικής και οικονομικής συνοχής. Οι αποφάσεις των διοικούντων είναι κυρίως διλημματικού χαρακτήρα, ειδικότερα όταν έχεις να διαχειριστείς περιορισμένους πόρους. Οι κυβερνώντες οφείλουν να αναπτύσσουν την σεναριακή σκέψη και να διαμορφώνουν στρατηγική σε ένα ειλικρινές, δεσμευτικό ‘συμβόλαιο’ των πολλών συν με το λαό."
Πώς θα γίνει αυτό κύριε Πετρίτη όταν ,ας δεχτώ ότι δεν κατάλαβαν σωστά, ο κύριος Παναγιώτης Κουκούλης και ο κύριος Παναγιώτης Γρηγορόπουλος ζήτησαν δευτερολογία γιατί δεν του δώσατε τον λόγο; γιατί εσείς δεν δείξατε ανωτερότητα; γιατί δεν πράξατε αυτά που γράφατε προεκλογικά μήπως δεν τα πιστεύετε;  κύριε Πρόεδρε του δημοτικού συμβουλίου.

Η ΘΕΣΗ ΜΟΥ
Προσωπικά ήθελα να ψηφίσω το επιχειρησιακό πρόγραμμα ήθελα να προχωρήσουμε μπροστά. Όμως  αποχώρησα από την ψήφιση του θέματος ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την μη δημοκρατική  συμπεριφορά του Προέδρου προς τους αρχηγούς των συνδυασμών της αντιπολίτευσης.

Νίκος Οικονόμου
Δημοτικός σύμβουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου