της Αλεξάνδρας Γκίτση
Σε επίπεδο κεντρικής εξουσίας η θεσμοθέτηση των farmers market αποδεικνύεται χρονοβόρα διαδικασία. Τώρα όμως στο παιχνίδι μπαίνει και ο ιδιωτικός τομέας. Η εναλλακτική πρόταση του Δ. Κουτσολιούτσου. Βάπτισμα του πυρός στις 25 Ιανουαρίου
Αποτελούν από τις πλέον διαδεδομένες μορφές πώλησης αγροτικών προϊόντων παγκοσμίως, μόνο στις ΗΠΑ υπάρχουν πάνω από 7.000, ενώ έχουν τις ρίζες τους στην προ βιομηχανική επανάσταση εποχή. Εκτός από τις καλύτερες τιμές για τον καταναλωτή, η βασική τους φιλοσοφία είναι η τόνωση της αγροτικής παραγωγής, της τοπικής κοινωνίας και των τοπικών προϊόντων.
Ο λόγος για τις farmers market (αγορές παραγωγών), η θεσμοθέτηση των οποίων μέχρι σήμερα δεν έχει πάρει σάρκα και οστά παρά μόνο σε πιλοτική μορφή, και αυτή περιορισμένη, αν και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθ. Τσαυτάρης την προανήγγειλε ουκ ολίγες φορές τους τελευταίους μήνες - οι πρώτες εξαγγελίες για το θέμα είχαν γίνει το φθινόπωρο του 2012 από το βήμα της Βουλής, και οι τελευταίες λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τη Χαλκιδική.
Και ενώ σε επίπεδο κεντρικής εξουσίας, η θεσμοθέτηση των farmers market είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, η οποία παρά τα όποια προβλήματα φαίνεται να λύνεται μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα με την ψήφιση από τη Βουλή της αντίστοιχης νομοθεσίας, αυτό δεν συμβαίνει όταν στο κάδρο μπαίνει η ιδιωτική πρωτοβουλία.
Ο λόγος για τη Farmers Republic, μια εναλλακτική πρόταση του Δημήτρη Κουτσολιούτσου στα πρότυπα των farmers market. Ο Δ. Κουτσολιούτσος, μετά το Γίνε Αγρότης, αποφάσισε να φέρει ακόμη πιο κοντά τους καταναλωτές με τους παραγωγούς δημιουργώντας την πρώτη στεγασμένη λαϊκή αγορά παραγωγών.
Πρόκειται για μια αγορά που επιδιώκει να φέρει σε άμεση σύνδεση περισσότερους από 150 μικρούς παραγωγούς, τυποποιημένων και νωπών τροφίμων, με τους καταναλωτές κατοίκους της Αττικής, χωρίς μεσάζοντες, αξιοποιώντας στο μέγιστο τη νέα τεχνολογία με on line παραγγελίες και διανομή κατ' οίκον.
Ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος μέσω του Farmers Republic, που έχει τη στήριξη venture capitals, ευελπιστεί να δώσει ένα εναλλακτικό εμπορικό κανάλι σε μικρούς παραγωγούς να διαθέτουν τα προϊόντα τους σε χαμηλές τιμές συνδυάζοντας τη φυσική παρουσία σε έναν στεγασμένο χώρο στο Κρυονέρι Αττικής για πιο εύκολη πρόσβαση από την Εθνική Οδό, με τη δική τους εμπορική στέγη στο διαδίκτυο. Όλα αυτά σε 1.200 τ.μ. στεγασμένο χώρο, όπου το Farmers Republic θα λειτουργεί καθημερινά ως παντοπωλείο και κάθε Σάββατο και ως λαϊκή αγορά, ενώ θα διαθέτει και κουζίνα όπου κάποιος θα μπορεί να δοκιμάσει τα προϊόντα.
Το βάπτισμα του πυρός της νέας αυτής πρωτοβουλίας του Δημήτρη Κουτσολιούτσου θα γίνει στις 25 Ιανουαρίου, ενώ το κόστος που θα κληθούν να πληρώνουν οι παραγωγοί θα είναι ένα ημερήσιο εισιτήριο. Σε ό,τι αφορά τον καταναλωτή, η ποικιλία που θα μπορεί να βρει περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, τυροκομικά, αλλαντικά, καθώς και κρέας, μέλι, ξηρούς καρπούς, ζυμαρικά, λάδι, σπιτικά γλυκά, είδη αρτοποιίας κ.ά.
http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1173469/erhontai-ta-super-market-ton-agroton.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου