Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Προληπτικός δικαστικός έλεγχος. - Η πορεία καθιέρωσης για τους ΟΤΑ από το ΕΣ


vΆρ 98 περ. α΄ & β΄ παρ. 1 του Σ.: Στις αρμοδιότητες του ΕΣ, ανήκουν, μεταξύ άλλων, ο προληπτικός έλεγχος των δαπανών των ΟΤΑ ή άλλων νομικών προσώπων που υπάγονται με ειδική διάταξη νόμου στο καθεστώς αυτό
1.Α΄ βαθμού:
π.δ. 172/1997: Εντάχτηκαν οι δήμοι  Αθηνών, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης
π.δ. 133/2001: Επεκτάθηκε στους δήμους Ηλιούπολης και Περιστερίου
ν. 3202/2003: (1.7.2005 )Πληθυσμιακό κριτήριο «με πληθυσμό πάνω από 5.000»
ν. 3463/2006: Επιτρέπεται κατόπιν αίτησης και για κάτω των 5000 κατοίκων
ν. 3852/2010: Όλοι οι δήμοι, τα νομικά πρόσωπα & κοινωφελείς επιχειρήσεις τους
2.Β΄ βαθμού:
ν. 2362/1995 : Η εκκαθάριση, ο έλεγχος νομιμότητας και η εντολή πληρωμής των εξόδων των ΝΑ  ενεργείται από τις Υπηρεσίες Εντελλομένων Εξόδων, νυν ΥΔΕ
Αντισυνταγματικότητα της διάταξης,  κατά το ΕΣ, με την οποία οι ΝΑ εξαιρούνται από    τον προληπτικό δικαστικό έλεγχο, καθότι οι δαπάνες των ΝΑ θεωρούνται λειτουργικά κρατικές προεχόντως δαπάνες(ΕΣ. Τμ. IV πράξεις 90, 105, 133/1995)
ν. 3852/2010:  Εντάσσονται οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις τα νομικά πρόσωπα & κοινωφελείς επιχειρήσεις τους στον έλεγχο του ΕΣ, με την επιφύλαξη του άρ. 282, για  το διάστημα  εφαρμογής των μέτρων σταθεροποίησης και ανάπτυξης της οικονομίας, οπότε και η εκκαθάριση, ο έλεγχος νομιμότητας και η εντολή πληρωμής των δαπανών των περιφερειών διενεργείται από τις ΥΔΕ του ΥΠΟΙΚ που λειτουργούν σε κάθε περιφέρεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου