Ο δημοσιονομικός έλεγχος διακρίνεται σε:
Α) Διοικητικό και δικαστικό, όπου ο διοικητικός ασκείται από την εκτελεστική εξουσία και τα αρμόδια διοικητικά όργανα, και ο δικαστικός από το Ελεγκτικό Συνέδριο(ΕΣ).
Β) Προληπτικό και κατασταλτικό, όπου ο προληπτικός πραγματοποιείται πριν την εκταμίευση του δημοσίου χρήματος, ενώ ο κατασταλτικός μετά την εκτέλεση των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής και την εξόφληση των δαπανών και την είσπραξη των εσόδων.
Γ) Εσωτερικός και εξωτερικός, όπου ο εσωτερικός διεξάγεται από ιδίους ελεγκτικούς μηχανισμούς των ΟΤΑ, και ο εξωτερικός από εντεταλμένα όργανα για τους ΟΤΑ(Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας, Οικονομικοί Επιθεωρητές του ΥΠΟΙΚ, ΕΣ, κ.λπ.)
Δ) Τακτικός και έκτακτος, όπου ο τακτικός ασκείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, και ο έκτακτος όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο, αιτία ιδιαίτερου λόγου
Α) Διοικητικό και δικαστικό, όπου ο διοικητικός ασκείται από την εκτελεστική εξουσία και τα αρμόδια διοικητικά όργανα, και ο δικαστικός από το Ελεγκτικό Συνέδριο(ΕΣ).
Β) Προληπτικό και κατασταλτικό, όπου ο προληπτικός πραγματοποιείται πριν την εκταμίευση του δημοσίου χρήματος, ενώ ο κατασταλτικός μετά την εκτέλεση των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής και την εξόφληση των δαπανών και την είσπραξη των εσόδων.
Γ) Εσωτερικός και εξωτερικός, όπου ο εσωτερικός διεξάγεται από ιδίους ελεγκτικούς μηχανισμούς των ΟΤΑ, και ο εξωτερικός από εντεταλμένα όργανα για τους ΟΤΑ(Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας, Οικονομικοί Επιθεωρητές του ΥΠΟΙΚ, ΕΣ, κ.λπ.)
Δ) Τακτικός και έκτακτος, όπου ο τακτικός ασκείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, και ο έκτακτος όταν αυτό κρίνεται σκόπιμο, αιτία ιδιαίτερου λόγου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου