MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2018

Οι 13 μύθοι για το SEO που πρέπει να ξεχάσετε μια για πάντα

Το SEO, όπως κάθε τομέας στη ζωή, είναι γεμάτο με μύθους και παρανοήσεις. Οι μύθοι αυτοί συνήθως δημιουργούνται λόγω άγνοιας, φόβου αλλά και ανάγκης για γρήγορα αποτελέσματα. Είναι λίγο όπως οι συμβουλές δίαιτας: «κόψτε εντελώς το φαγητό και φάτε απλώς ένα περίεργο λαχανικό τρεις φορές τη μέρα». Ναι, μπορεί να χάσετε βάρος, αλλά θα κρατήσει; Θα είστε ικανοποιημένοι στην πορεία; Το ίδιο πράγμα ισχύει και στο SEO. Οι άνθρωποι τείνουν να θέλουν τις γρήγορες λύσεις. Σκέπτονται ότι η ζωή είναι μικρή, οπότε ποιος χρειάζεται τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα; Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, γιατί πραγματικά χρειαζόμαστε μια αποδοτική πρακτική. Παράλληλα, η ζημιά μετά από μια πρόχειρη και γρήγορη καμπάνια SEO που είναι βασισμένη σε παρανοήσεις θα κάνει πολύ περισσότερο καιρό να ξεπεραστεί από το να εφαρμόσετε μια καλά σχεδιασμένη διαδικασία. Ωστόσο, όσο οι άνθρωποι συνεχίζουν να στοχεύουν στα άμεσα αποτελέσματα χωρίς έρευνα, οι μύθοι αυτοί δεν θα σταματήσουν να υπάρχουν. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να τους αναγνωρίσετε ως μύθους και να αντιμετωπίσετε οποιαδήποτε τέτοια πληροφορία με περίσκεψη. Γιατί η γνώση είναι δύναμη και η επιστημονική γνώση σε βάθος είναι άφθαρτη! Ας δούμε παρακάτω τους πιο δημοφιλείς μύθους σχετικά με το SEO (συγκεντρώσαμε για εσάς τον εύγλωττο αριθμό 13), τους οποίους θα προσπαθήσουμε να απομυθοποιήσουμε μια για πάντα (ή τουλάχιστον για κάποιο καιρό). Για να δούμε αν είμαστε στην ίδια πλευρά ή -αν όχι- αν μπορούμε να σας αλλάξουμε τη γνώμη.

1. Το SEO είναι απάτη



Ο μύθος

Υποσχέθηκαν να σας φέρουν στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων της Google για 50€ το μήνα, αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ. Οπότε, οτιδήποτε έχει σχέση με το SEO είναι ένα μεγάλο ψέμα και οποιοσδήποτε ασχολείται με αυτό δεν είναι έμπιστος επαγγελματίας.

Η απομυθοποίηση

Όπως ακριβώς ένας άνθρωπος δεν χαρακτηρίζει ολόκληρο το λαό, έτσι και μια επιχείρηση που δεν τιμά το όνομά της δεν χαρακτηρίζει όλο τον τομέα δραστηριότητας. Είναι πειρασμός να δίνεις μεγάλες υποσχέσεις με χαμηλή τιμή, όμως η αλήθεια είναι ότι κάθε τι έχει την πραγματική του αξία (και την τιμή του!) Αν κάποιος σας υποσχεθεί ότι θα μάθετε να μιλάτε μια ξένη γλώσσα από το μηδέν σε ένα μήνα, θα καταλάβετε αμέσως ότι αυτό δεν είναι δυνατό (εκτός αν είστε ιδιοφυία). Το ίδιο ισχύει και στο SEO. Θέλει χρόνο, για να αποδώσει αποτελέσματα, είναι μια εξελισσόμενη διαδικασία που απαιτεί χρόνο, πολλή προσπάθεια και βοήθεια από τον ειδικό. Οπότε, αν δοκιμάσατε το SEO για μερικές εβδομάδες και δεν είδατε άμεσα αποτελέσματα ή αν εμπιστευθήκατε τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης - απάτης που ισχυρίστηκε ότι ξέρει τον αλγόριθμο της Google, δεν έχετε το δικαίωμα να πείτε ότι το SEO είναι απάτη. Απλώς δεν είναι SEO, τόσο απλά.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Στην προκειμένη φάση, αποδεχτείτε ότι το SEO δεν είναι απάτη, αλλά αντίθετα σας βοηθάει να εμφανιστείτε υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης με έναν φυσικό τρόπο, προσφέροντας πολύ καλό περιεχόμενο, χτίζοντας ποιοτικά links και διορθώνοντας τις σελίδες σας.  

2. Το SEO είναι γεμάτο ανοησίες



Ο μύθος

Γκουγκλάρετε κάτι, πατάτε πάνω στο αποτέλεσμα και το μόνο που καταφέρνετε είναι να επισκεφθείτε μια σελίδα γεμάτη με λέξεις-κλειδιά, διπλότυπο περιεχόμενο και ύποπτα links που σας στέλνουν σε περίεργα μέρη. Αν αυτό είναι ό,τι κατάφερε το SEO, τότε δεν θέλετε να έχετε καμία σχέση με αυτό.

Η απομυθοποίηση

Είναι αστείο το πώς αντιδρούν οι άνθρωποι όταν λέμε ότι δουλεύουμε στο SEO. Βλέπουμε αμέσως μια λάμψη αναγνώρισης στο βλέμμα τους «Ααα, βάζετε παντού λέξεις-κλειδιά!» Πιθανώς, αυτό είναι που κάνει ολόκληρη η κοινότητα του SEO με βάση τον έξω κόσμο. Είναι απίστευτο το πώς αυτό το στίγμα σχετικά με την πυκνότητα στις λέξεις-κλειδιά έχει καρφωθεί στο μυαλό των ανθρώπων. Η αλήθεια είναι ότι στο παρελθόν λειτουργούσε. Αλλά από τότε, oι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης έχουν πάει πολύ πιο πέρα από αυτή την απλή τεχνική. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι κάθε σωστή τεχνική του SEO έχει και την αντίστοιχη απατηλή πλευρά. Το καλό περιεχόμενο έχει τη σκοτεινή πλευρά του διπλότυπου περιεχόμενου, οι καλά μελετημένες λέξεις-κλειδιά την απαρίθμηση εκατοντάδων keywords, τα σχετικά links τα χιλιάδες spam links. Το SEO που στηρίζεται σε αυτές τις αμφίβολες πρακτικές (black-hat SEO) μπορεί να φέρει γρήγορα αποτελέσματα, όμως πολύ σύντομα θα επέλθει πτώση και αυτή θα είναι θεαματική. Αντίθετα, το white-hat SEO έχει σταθερή ανοδική πορεία και μόλις όλα μπουν σε μια σειρά μπορεί να γίνει συντήρηση και να μειωθεί η εντατική προσπάθεια.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Αν θέλετε να κάνετε το website σας σωστό για τις μηχανές αναζήτησης αλλά δεν θέλετε να τιμωρηθείτε για παρελκυστικές πρακτικές SEO, τότε σκεφθείτε αν αυτό που κάνετε προσθέτει αξία και δεν προσπαθεί να εξαπατήσει το χρήστη. Τότε, είστε στη φωτεινή πλευρά του SEO, η οποία μπορεί να θέλει χρόνο για να φέρει αποτελέσματα, όταν όμως το κάνει, τότε αυτά είναι βιώσιμα. Η λογική αυτή μπορεί να αποδοθεί με μια μεταφορά. Το να παίζετε τίμια είναι σαν να φυτεύετε σπόρους και να τους φροντίζετε για να αποδώσουν καρπούς. Το να εξαπατάτε είναι σαν να πουλάτε σπόρους. Το σωστό SEO βελτιώνει την εμφάνιση και την απόδοση του site, κάνει το περιεχόμενό του ανακαλύψιμο από τους χρήστες, στοχεύει στο target group και μετατρέπει το site, ώστε να είναι φιλικό προς τα κινητά. Αυτά σίγουρα δεν είναι ανοησίες.

3. Η Google είναι σε πόλεμο με το SEO



Ο μύθος

Ό,τι και να κάνετε με το site σας, η Google βγάζει συνεχώς νέους αλγόριθμους. Τη μία μέρα είστε στην πρώτη σελίδα και την άλλη καταβαραθρώνεστε, επειδή η Google έχει ανοίξει πόλεμο με όλες τις προσπάθειες για SEO.

Η απομυθοποίηση

Είναι σίγουρο ότι κάποιες φορές φαίνεται ότι η Google κάνει ό,τι μπορεί, για να υπονομεύσει το SEO. Αυτό, όμως, είναι μια γενίκευση. Η Google κοιτάει να είναι σωστή στη δουλειά της και να ικανοποιεί τους πελάτες της. Γι’ αυτό, καταβάλλει προσπάθειες να ανιχνεύσει τις κινήσεις εξαπάτησης και τεχνητής βελτίωσης του site για τις μηχανές αναζήτησης. Η ίδια η Google, όμως, λέει ότι οι τεχνικές του SEO βοηθούν να εξοικονομήσετε χρήματα με χρήσιμες υπηρεσίες και ότι όσο το συντομότερο προσλάβετε κάποιον ειδικό στο SEO τόσο το καλύτερο. Μάλιστα, η Google έχει δημοσιεύσει το δικό της οδηγό για το SEO.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Πρώτο βήμα: ξεκαθαρίστε μια για πάντα ότι άλλο είναι το καλά σχεδιασμένο και εργατικό SEO και άλλα το SEO που εξαπατά. Δεύτερο βήμα: Αν ξέραμε ακριβώς πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι, τότε θα ήταν πολύ εύκολο για το black-hat SEO να επικρατήσει και να καταστρέψει τη βοήθεια που προσφέρουν στο χρήστη οι μηχανές αναζήτησης. Τρίτο βήμα: για κάθε δηλητήριο υπάρχει και ένα αντίδοτο. Αν κάνετε white-hat SEO, τότε δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα και σύντομα θα βρείτε τον τρόπο να εμφανιστείτε ξανά ψηλά.

4. Η προσπάθεια για μία φορά στο SEO αρκεί



Ο μύθος

Κάνατε μία καμπάνια SEO και είτε δεν έφερε αποτελέσματα, οπότε το θεωρείτε άχρηστο, είτε έφερε, οπότε δεν θέλετε να συνεχίσετε τις προσπάθειες αφού είστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα. Όποιο και αν είναι αυτό, θεωρείτε ότι θα κρατήσει. Μικρό spoiler: Ουπς!

Η απομυθοποίηση

Αν δεν είδατε άμεσα αποτελέσματα, θυμηθείτε τι είπαμε. Το SEO παίρνει χρόνο, για να αποδώσει. Αν καταφέρατε να πετύχετε με μία καμπάνια… Τότε, θυμηθείτε ότι όλα τείνουν προς το χάος. Με άλλα λόγια, αν δεν κάνετε προσπάθειες, για να συντηρήσετε αυτό που πετύχατε, αυτό σταδιακά θα εξαλειφθεί. Οι νέοι αλγόριθμοι της Google αλλά και ο ανταγωνισμός τελικά θα σας ξεπεράσουν, ενώ επίσης θα χάσετε και σημαντικές ευκαιρίες να βελτιώσετε ακόμα περισσότερο το site σας.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Χρησιμοποιήστε το Google Analytics, για να δείτε σημαντικούς δείκτες (CTR, ποσοστό εγκατάλειψης, διάρκεια επίσκεψης και αριθμός επίσκεψης σελίδων). Έτσι, θα καταλάβετε αν οι χρήστες είναι ευχαριστημένοι με αυτό που τους προσφέρετε. Αν οι δείκτες αυτοί είναι κάτω από το μέσο όρο, σημαίνει ότι δεν είναι ευχαριστημένοι ή δεν σας βρίσκουν καν.

5. Το χτίσιμο link είναι επικίνδυνο



Ο μύθος

Οι άνθρωποι της Google με κάθε ευκαιρία δείχνουν ότι δεν είναι υπέρ του χτισίματος links. Ο κόσμος δεν θα είναι ποτέ πια ο ίδιος, αφότου ο John Mueller από τη Google είπε ότι το χτίσιμο link είναι κάτι που θα απέφευγε. Στις οδηγίες, επίσης, του Webmaster ορίζεται ότι κάθε προσπάθεια να χτιστούν αφύσικα links, για να χειραγωγήσουν το ranking ενός site στις μηχανές αναζήτησης θεωρείται παραβίαση των κατευθυντήριων γραμμών της Google.

Η απομυθοποίηση

Άλλη μία φορά που η παρανόηση των λεγομένων της Google οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα. Η σκέψη ότι το χτίσιμο link είναι επικίνδυνο και θα τιμωρηθείτε για αυτό απέχει από την αλήθεια, αφού ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη σε μεγάλο βαθμό το κύρος των links. Το να προσπαθείτε να αυξήσετε το κύρος του site σας με σχετικά links είναι μια απόλυτα αποδεκτή στρατηγική του marketing που έχει αποδείξει την αξία της στο χρόνο. Από την άλλη, το να προσπαθείτε να χτίσετε εκατομμύρια links σε ελάχιστο χρονικό διάστημα θα οδηγήσει στην τιμωρία σας. Το έχουμε ξαναπεί, κάθε προσπάθεια με στόχο να αυξήσει την αξία του site είναι επιθυμητή, κάθε προσπάθεια εξαπάτησης είναι πρόβλημα.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Το καλύτερο σενάριο είναι να κερδίσετε links από αξιόπιστες πηγές. Ωστόσο, η αξιοπιστία και το κύρος δεν είναι πάντα έννοιες εύκολο να εντοπιστούν, οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ελέγξετε το προφίλ των link που έχουν κερδίσει οι βασικοί σας ανταγωνιστές, ώστε να έχετε μια ιδέα προς τα πού να κινηθείτε.

6. Το CTR δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη



Ο μύθος

Ο Garry Illyes είπε ότι το CTR μπορεί να χειραγωγηθεί τόσο εύκολα που δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη στα αποτελέσματα. Επειδή, λοιπόν, η Google σπάνια δίνει τόσο σαφείς απαντήσεις, πολλοί ειδικοί στο SEO άρχισαν να πιστεύουν ότι το click-through-rate προκαλεί πολύ ντόρο για το τίποτα και δεν πρέπει να υπολογίζεται.

Η απομυθοποίηση

Η Google χρησιμοποιεί πολλές πατέντες που αποδεικνύουν ότι λαμβάνει υπόψη το CTR. Για παράδειγμα, λέει ότι «οι χρήστες είναι οι καλύτεροι κριτές για τη σχετικότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, οπότε αν πατήσουν σε ένα αποτέλεσμα αυτό δείχνει ότι είναι σχετικό ή τουλάχιστον πιο σχετικό από τα υπόλοιπες εναλλακτικές.» Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι πιο πολύπλοκη. Πειράματα έχουν δείξει ότι η προσωρινή αύξηση των clicks είχε αποτέλεσμα στο ranking μόνο προσωρινά, ενώ και ότι η χρήση bots για χειραγώγηση των αποτελεσμάτων δεν λειτουργεί. Η Google διατηρεί έναν τεράστιο αριθμό πληροφοριών για κάθε χρήστη, οπότε αναζητήσεις από χρήστες χωρίς ιστορικό ή με αφύσικο ιστορικό απλά δεν θα ληφθούν υπόψη στο οργανικό CTR.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Τι μπορείτε να κάνετε για να σας αγαπήσει η Google; Να τσεκάρετε τα Google Analytics αλλά και να χρησιμοποιείτε τα social media, για να διαδώσετε το brand σας και να αυξήσετε την αξιοπιστία του. Πολύ αποτελεσματικό θα είναι να χρησιμοποιείτε συναισθηματικές λέξεις στον τίτλο, ώστε να πετύχετε μεγαλύτερο CTR.

7. Η έρευνα των λέξεων-κλειδιά είναι χάσιμο χρόνου



Ο μύθος

Από όταν κυκλοφόρησε το Hummingbird της Google το 2013, όλο το σύμπαν του on-page SEO, το οποίο στηριζόταν κυρίως στις λέξεις-κλειδιά, κατέρρευσε. Πιστέψαμε ότι οι λέξεις-κλειδιά αντικαταστάθηκαν από έννοιες και συγκεκριμένα θέματα, αφού το Hummingbird έδινε σημασία όχι σε μεμονωμένες λέξεις αλλά σε ολόκληρη την πρόταση. Σε συνδυασμό με το RankBrain και το Knowledge Graph η Google έχει τα εφόδια να σκέφτεται και να αντιλαμβάνεται το νόημα ολόκληρων προτάσεων όπως οι άνθρωποι, οπότε δεν έχει νόημα να δίνουμε βάση πλέον στις λέξεις-κλειδιά.

Η απομυθοποίηση

Η αλήθεια είναι ότι η Google ποτέ δεν είπε ότι οι λέξεις-κλειδιά δεν είναι πλέον σημαντικές. Ουσιαστικά, το Hummingbird και το RankBrain έκαναν πρόοδο σχετικά με το περικείμενο και τις σχετικές έννοιες με τις λέξεις-κλειδιά. Έτσι, μπορεί να άλλαξε δραστικά ο τρόπος, με τον οποίο γίνεται η έρευνα των λέξεων-κλειδιά, αλλά αυτή δεν έγινε λιγότερο σημαντική. Η ανεύρεση και η στόχευση των keywords επηρεάστηκε θετικά, αφού πλέον δεν χρειάζεται να ανησυχεί κανείς για το ratio και την πυκνότητα της λέξης-κλειδί. Βασικά, πρέπει να προσπαθούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς ψάχνουν οι χρήστες και να δημιουργούμε περιεχόμενο, για να καλύψουμε αυτή την ανάγκη, χωρίς να μένουμε προσκολλημένοι σε μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Το ξέρουμε πως θέλετε κυρίως να στοχεύσετε σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που είναι συχνές στον τομέα της δραστηριότητάς σας. Όμως, εκεί ο ανταγωνισμός θα είναι τεράστιος και δεν αξίζει την προσπάθεια. Το μέλλον είναι στις φράσεις-κλειδιά που αποτελούνται από πολλές λέξεις, αφού αυτό ακριβώς λαμβάνει υπόψη ο αλγόριθμος τώρα.

8. Τα στοιχεία από τα social media δεν έχουν καμία αξία για το SEO



Ο μύθος

Τα social media είναι ένας από τους πιο αμφιλεγόμενους παράγοντες στο SEO. Πίσω στο 2010, ο Matt Cutts της Google δημοσίευσε ένα βίντεο, στο οποίο έλεγε ότι τα στοιχεία από τα social media είναι παράγοντας που επηρεάζει το ranking μιας σελίδας. Το 2014, όμως, ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η Google δεν τα υπολογίζει ως παράγοντα.

Η απομυθοποίηση

Μην ξεγελιέστε. Μπορεί τα social media να μην περιλαμβάνονται στον αλγόριθμο, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν επηρεάζουν το ranking. Για παράδειγμα, οι σελίδες των social media εμφανίζονται στα οργανικά αποτελέσματα. Μια ενδιαφέρουσα έρευνα από τη Branded3 διαπίστωσε ότι σελίδες με πάνω από 7.500 tweets είναι αναπόφευκτο να εμφανιστούν στην πρώτη σελίδα. Το να εντατικοποιήσετε τη δραστηριότητά σας στα social media σημαίνει ότι κάνετε το περιεχόμενό σας προσβάσιμο στους κατάλληλους χρήστες, κάτι που ανεβάζει το engagement. Όσο περισσότερες επισκέψεις έχετε, τόσα πιο πολλά θα είναι τα share, άρα και τα links στο site σας. Είναι ένας επιτυχημένος κύκλος.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Το βασικότερο είναι να έχετε προφίλ στα social media με links στη σελίδα σας. Γενικά, δεν χρειάζεται να κάνετε κάποια βελτίωση, αρκεί να προσέχετε ποιους κάνετε φίλους, να μην το παρακάνετε με τα hashtags, να συμπεριλαμβάνετε και influencers στις καμπάνιες σας και να προσπαθείτε να κερδίσετε σε engagement απαντώντας σε σχόλια και προτείνοντας λύσεις αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

9. Το guest blogging είναι ξεπερασμένο


Ο μύθος

Το 2014 ο Matt Cutts είπε: «αν χρησιμοποιείτε το guest blogging ως έναν τρόπο να κερδίσετε links... σταματήστε!» Αυτό οδήγησε σε μια απότομη πτώση του guest blogging ως τεχνική του SEO.

Η απομυθοποίηση

Δεν υπάρχει τεχνική διαφορά ανάμεσα στο guest blogging και σε οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο. Αν το περιεχόμενο είναι κακό, η Google θα σας τιμωρήσει. Η συζήτηση σχετικά με τα λεγόμενα του Matt Cutts ήταν τόσο έντονη που ο ίδιος επανήλθε λίγες μέρες μετά τονίζοντας ότι δεν ήθελε να προκαλέσει τόσο ντόρο με αυτή την αποκάλυψη και ότι το guest blogging είναι οκ ξανά.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Τι πρέπει να κάνετε, για να είναι ασφαλές το guest blogging; Να επιλέγετε blogs χωρίς ύποπτο και διπλότυπο περιεχόμενο, τα οποία είναι σχετικά με τον τομέα δραστηριότητάς σας, και να δημιουργείτε περιεχόμενο υψηλού επιπέδου που αυξάνει το engagement.

10. Υψηλά πληρωμένα rankings = υψηλά οργανικά rankings

Ο μύθος

Οι διαφημίσεις Google Adwords σας βοηθούν να πετύχετε υψηλά οργανικά αποτελέσματα.

Η απομυθοποίηση

Τα πληρωμένα rankings και τα οργανικά αποτελέσματα λειτουργούν σε τελείως διαφορετικά επίπεδα. Τα οργανικά αποτελέσματα εξαρτώνται από τον αλγόριθμο της Google, ενώ η κατάταξη στις διαφημίσεις εξαρτάται από την προσφορά και την επένδυση που κάνετε. Το ποσοστό των επισκεπτών από τις διαφημίσεις, οι οποίοι γίνονται πελάτες, είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των οργανικών αποτελεσμάτων. Έτσι, οι πληρωμένες κατατάξεις μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε το conversion rate των οργανικών αποτελεσμάτων, αλλά δεν έχουν καμία σχέση με το ranking.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Σίγουρα, μπορείτε να τα καταφέρετε και χωρίς διαφημίσεις. Όμως, αυτές μπορούν να σας φανούν χρήσιμες καταρχάς επειδή με αυτές κάνετε γνωστότερο το brand σας και επίσης επειδή αυξάνετε το conversion rate. Έτσι, μπορείτε να πειραματιστείτε, αφού θα έχετε γρήγορα αποτελέσματα και θα μπορείτε να αλλάξετε τη στρατηγική σας εύκολα αν χρειαστεί. Μπορείτε να στοχεύσετε πολλές διαφορετικές λέξεις-κλειδιά και το CTR των πληρωμένων διαφημίσεων θα σας δώσει δεδομένα σχετικά με το ποιες από αυτές είναι πιο αποδοτικές. Έτσι, θα αξιοποιήσετε αυτά τα δεδομένα και θα βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για επιτυχημένες οργανικές αναζητήσεις.

11. Το κείμενο που είναι βελτιστοποιημένο για τις λέξεις-κλειδιά είναι κακό για το SEO



Ο μύθος

Μετά την πρώτη ενημέρωση του Penguin το 2012, sites με βελτιστοποιημένο κείμενο ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά τιμωρήθηκαν. Επειδή η τιμωρία της Google δεν είναι κάτι αστείο και δύσκολα συνέρχεται κανείς από αυτή, είναι καλύτερο να μένουμε μακριά από βελτιστοποιημένα κείμενα με βάση τα keywords. Στις κατευθυντήριες γραμμές της Google υπάρχει το εξής: «Links με βελτιστοποιημένο κείμενο σε άρθρα και δελτία τύπου που βρίσκονται σε άλλα sites είναι παράδειγμα αφύσικων links».

Η απομυθοποίηση

Στο συγκεκριμένο σημείο, πρέπει να υπογραμμίσουμε τη διαφορά ανάμεσα στο υπέρ-βελτιστοποιημένο κείμενο για τη λέξη-κλειδί και το κείμενο με ποικιλία. Το πρώτο είναι σαφώς πρόβλημα. Μία έρευνα της Microsite Masters είχε πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα: sites που τιμωρήθηκαν από τη Google είχαν πάνω από 65% backlinks με το keyword-στόχο, ενώ όσες είχαν κάτω από 50% δεν επηρεάστηκαν από το Penguin.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να έχετε διαφοροποιημένο κείμενο, το οποίο περιλαμβάνει βασικές και δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά, το brand σας, το URL και γενικά keywords. Το σημαντικό είναι να επικεντρωθείτε σε τρεις τύπους κειμένου:
  • κείμενο με τις λέξεις-κλειδιά, στις οποίες στοχεύετε
  • brand name ή brand url
  • γενικευτικό κείμενο, π.χ. μάθετε περισσότερα εδώ, επισκεφθείτε το site.

12. Διαφορετικές σελίδες για κάθε keyword είναι το κλειδί της επιτυχίας

Ο μύθος

Μία σελίδα για κάθε λέξη-κλειδί δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε περιεχόμενο στοχευμένο σε αυτή τη λέξη.

Η απομυθοποίηση

Αυτή η στρατηγική δούλευε παλιά, αλλά πλέον οι μηχανές αναζήτησης έχουν αλλάξει δραστικά. Το Hummingbird της Google θεωρεί αυτές τις σελίδες ως χαμηλής ποιότητας επειδή έχουν επαναληπτικό περιεχόμενο και χαμηλή χρηστικότητα. Παράλληλα, η δομή του site δεν είναι καθόλου βολική. Στην πραγματικότητα, έρευνες έχουν δείξει ότι μία σελίδα μπορεί να εμφανιστεί για πολλές, ακόμα και εκατοντάδες, λέξεις-κλειδιά.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Μία πολύ καλή στρατηγική είναι να δημιουργείτε σελίδες που στοχεύουν σε διάφορες λέξεις-κλειδιά, ώστε να αυξήσετε την ευχρηστία του site. Ωστόσο, μην απαριθμείτε τις λέξεις-κλειδιά μηχανικά αλλά με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι οι λέξεις-κλειδιά μπορεί να είναι διαφορετικές αλλά να απευθύνονται στην ίδια αναζήτηση (όπως για παράδειγμα “σχολή snowboard” και “μαθήματα snowboard”).

13. Το SEO έχει πεθάνει



Ο μύθος

Μετά από μια ακόμα αλλαγή στη Google, όποιες προσπάθειες κι αν έχουν γίνει στο SEO, απλώς θα πάνε χαμένες. Όταν κάποιος γκουγκλάρει κάτι, η Google του δίνει την απάντηση από τη δική της βάση δεδομένων. Μήπως αυτό σημαίνει ότι το SEO έχει πεθάνει;

Η απομυθοποίηση

Χμμ, το SEO δεν έχει πεθάνει. Δεν είναι ούτε καν ζόμπι. Είναι απλώς ένας διαρκώς εξελισσόμενος οργανισμός. Με τόσες αλλαγές σε αυτό το αντικείμενο, οι απαντήσεις που δίνει μόνη της η Google είναι το λιγότερο, για το οποίο θα έπρεπε να ανησυχούμε. Είναι σίγουρα απογοητευτικό να συνειδητοποιεί κανείς ότι δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη φόρμουλα να εφαρμόζει, ώστε να πετύχει. Όμως, είναι τόσο τεράστιο το πεδίο του SEO που είναι ανόητο να νομίζει κανείς ότι έχει πεθάνει. Φυσικά, αν εφαρμόζετε ξεπερασμένες και επικίνδυνες τεχνικές, θα είστε πιο νεκροί και από όσο θα μπορούσε να είναι το SEO.

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Ξεπεράστε όλους τους μύθους, ενημερωθείτε και κινηθείτε έξυπνα. Καλή τύχη!   Αυτοί ήταν οι 13 πιο διασκεδαστικοί μύθοι. Αλλά εκεί έξω υπάρχουν τόσοι πολλοί. Καθένας που έχει χρησιμοποιήσει λέξεις-κλειδιά νομίζει ότι είναι ειδικός στο SEO. Όμως, όσο οι μηχανές αναζήτησης βελτιώνονται, τόσο περισσότερο πρέπει να σκέφτεστε όπως ο μέσος χρήστης που αναζητάει κάτι αλλά και να απευθύνεστε στους ειδικούς, για να πετύχετε τους στόχους σας. Επιπλέον, όπως θα διαπιστώσατε, οι περισσότεροι μύθοι προκύπτουν από λάθος κατανόηση, φόβους και κενά στη γνώση. Δεν είναι λάθος των μηχανών αναζήτησης αλλά της κοινότητας του SEO. Κάθε καινούριος αλγόριθμος δεν είναι 100% σωστός και πάντα υπάρχει ένας τρόπος να τον παρακάμψει κανείς. Το θέμα είναι να μην εφαρμόζουμε ξεπερασμένες τεχνικές που προσπαθούν να εξαπατήσουν.  


https://www.greekinternetmarketing.com/blog/web-promotion/οι-13-μύθοι-για-το-seo-που-πρέπει-να-ξεχάσετε-μια-για-πάντα?utm_source=newsletter_328&utm_medium=email&utm_campaign=13-seo-myths

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου