MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΠΕΡΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ

Η πρόταση της διοίκησης του δήμου για την στελέχωση του ΛΤ Αίγινας  στάθηκε στις κάτωθι εγκυκλίους και αποφάσεις.
Εγκύκλιος: 8 Αριθ.Πρωτ.οικ. 5236/26-1-2007
 Η κατανομή των μελών  του διοικητικού συμβουλίου ανά Ο.Τ.Α. γίνεται ως εξής[1]:
 α. Δ.Λ.Τ. με  2 ΟΤΑ
Διαιρούμε  τον αριθμό των μελών του Δ.Σ. με τον αριθμό των μετεχόντων Δήμων, δηλαδή  9 /2. Έτσι έχουμε  4 μέλη από κάθε ΟΤΑ + Λιμενάρχης+κάτοικος=10. Στην περίπτωση αυτή που προκύπτει αριθμός μεγαλύτερος των μελών του Δ.Σ.(9) αφαιρούμε  εκπρόσωπο των πληθυσμιακά μικρότερων ΟΤΑ και σε περίπτωση νησιών αφαιρούμε εκπρόσωπο των πληθυσμιακά μικρότερων ΟΤΑ του νησιού, που βρίσκεται η έδρα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
 Δηλαδή, ΟΤΑ Α 4 μέλη +Λιμενάρχης +κάτοικος +ΟΤΑ Β 3 μέλη

Αριθμ. Εγκυκλίου :  43     /  Αθήνα  15 Ιουνίου  2007 / Αριθμ. Πρωτ. :34504
          ΘΕΜΑ: Συμμετοχή δημοτών ή κατοίκων στα διοικητικά συμβούλια των διαδημοτικών Λιμενικών Ταμείων των ΟΤΑ και διαδικασία ανάδειξης εκπροσώπου του Δήμου στο Διοικητικό Συμβούλιο Συνδέσμου ΟΤΑ, ο οποίος προέρχεται από τη μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου.
          Σύμφωνα με την  υπ. αριθ. 142/2007 γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος  του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (συνεδρ. 3ης Απριλίου 2007), η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υφυπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης στις 5/6/07, αποσαφηνίζονται τα εξής :
α) Από το συνδυασμό των διατάξεων των παρ.1,2 και 3 του αρθ.244 του ν.3463/2006 (νέος ΔΚΚ)  προκύπτει  ότι και για τον ορισμό της διοίκησης των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 240 του ΔΚΚ, το οποίο ρυθμίζει τη σύνθεση γενικά των διοικητικών συμβουλίων των δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων. Το  άρθρο αυτό παρέχει ευρύτατη ευχέρεια στο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο όσον αφορά τον ορισμό των μελών του διοικητικού συμβουλίου του νομικού προσώπου. Μόνος περιορισμός που τίθεται για το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο είναι ο υποχρεωτικός ορισμός ως μέλους ενός εκπροσώπου των εργαζομένων (εφόσον αυτό απασχολεί περισσότερους από δέκα (10) εργαζομένους ), καθώς και συγκεκριμένου αριθμού εκ μέρους της μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου ή κοινοτικού συμβουλίου, ή μέλους συμβουλίου τοπικού διαμερίσματος. Εάν ο νομοθέτης ήθελε να καταστήσει υποχρεωτική τη συμμετοχή δημοτών ή κατοίκων στα διοικητικά συμβούλια των δημοτικών ή κοινοτικών  νομικών προσώπων, θα το είχε ορίσει ρητώς καθορίζοντας και τον αριθμό αυτών, όπως κάνει για τις παραπάνω κατηγορίες.
Συνεπώς δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή δημοτών στα διαδημοτικά λιμενικά ταμεία.
 Περαιτέρω, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3, εδάφιο γ΄ του άρθρου 240 του ΔΚΚ, ο ορισμός εκ μέρους δημοτικού συμβουλίου της έδρας του διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου μη αιρετών μελών (δημοτών ή κατοίκων) ως μελών του διοικητικού συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να φαλκιδεύσει το δικαίωμα συμμετοχής στη διοίκηση του Λ.Τ. των λοιπών μετεχόντων ΟΤΑ. Εάν ορισθούν δημότες ή κάτοικοι ως μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, τότε ο αριθμός αυτών θα αφαιρεθεί από τον αριθμό των αιρετών εκπροσώπων του ΟΤΑ που τους όρισε, όπως αυτός προκύπτει από το ακέραιο πηλίκο της διαίρεσης του αριθμού των μελών του διοικητικού συμβουλίου δια του αριθμού των μετεχόντων δήμων.
Τέλος, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 244 του ΔΚΚ, στον κατά το άρθρο 240 ή το άρθρο  244 παρ. 3 προκύπτοντα αριθμό μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού  Ταμείου θα πρέπει να θεωρηθεί ότι περιλαμβάνεται και ο προϊστάμενος της λιμενικής αρχής.
          β) Το άρθρο  246, παρ. 6 του ΔΚΚ παραπέμπει, όσον αφορά τη διαδικασία εκλογής εκ μέρους των δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων εκπροσώπων τους στο διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου, στο άρθρο 229 και αυτό στο άρθρο 92, το οποίο ρυθμίζει τα της εκλογής Προεδρείου στο δημοτικό συμβούλιο.
          Κατ΄αρχήν το άρθρο 246 παρ 6 του Δ.Κ.Κ. προβλέπει ότι σε περίπτωση που το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο εκλέγει περισσότερους από δύο (2) εκπροσώπους στο Σύνδεσμο ο ένας εκλέγεται από τη μειοψηφία του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου.
          Το άρθρο 92 παρ. 1 του Δ.Κ.Κ. περιέχει λεπτομερείς ρυθμίσεις όσον αφορά την διαδικασία υπόδειξης από το σύνολο της μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου, υποψηφίου για την κατάληψη του αξιώματος του Αντιπροέδρου δημοτικού συμβουλίου. Ειδικότερα προβλέπονται τρεις(3) ψηφοφορίες και σε περίπτωση ισοψηφίας κλήρωση. Επίσης ρυθμίζεται η περίπτωση κατά την οποία η μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου δεν υποδείξει καθόλου υποψήφιο, οπότε αυτός υποδεικνύεται από την πλειοψηφία.
          Ενόψει λοιπόν της ρητής παραπομπής από τα άρθρα 246 παρ.6 και 229 στην διαδικασία εκλογής του άρθρου 92 του Δ.Κ.Κ. η διαδικασία αυτή θα τηρηθεί για την ανάδειξη εκπροσώπου της μειοψηφίας στο διοικητικό συμβούλιο Συνδέσμου Ο.Τ.Α.
          Την εγκύκλιο αυτή  παρακαλούμε να κοινοποιήσετε  στους ΟΤΑ και τα Διαδημοτικά Λιμενικά Ταμεία της  γεωγραφικής περιοχής αρμοδιότητάς σας.
          Την εγκύκλιο μπορείτε να αναζητήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Υπουργείου www.ypes.gr.



ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Φυσικά τον λόγο έχει ο ελεγκτής νομιμότητας της απόφασης που είναι ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Εκεί θα αποφασιστεί η νομιμότητα της απόφασης.



[1] Άρθρο 244 παρ.3 ΔΚΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου