To άρθρο του Θύμιου Κυρτζόγλου λέει αλήθειες που σας τις παραθέτω
- Ειλικρινά δεν με ενδιαφέρει πόσο κόστισε το νέο σποτάκι του ΕΟΤ και αν θα φέρει πίσω τα λεφτά του σε μια χρεωκοπημένη χώρα στην οποία από το πρωί ως το βράδυ ακούμε πως ο τουρισμός είναι η βαριά της βιομηχανία. Έχουμε συνηθίσει στην σπατάλη έτσι κι αλλιώς από την εποχή που ζούσαμε τους μύθους του κ.Σπηλιωτόπουλου.
- Το πιο ανησυχητικό είναι το concept: Οι αρχαίοι Θεοί βρίσκονται παντού μαζί με τη θάλασσα και μας συντροφεύουν στο ουζάκι μας.Ωραίο και πρωτότυπο δεν λέω, αλλά για τη δεκαετία του ΄60.
- Αν στόχος του κεντρικού σχεδιασμού για τον τουρισμό είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, το συγκεκριμένο σποτ μας δουλεύει κανονικά. Στα δώδεκα περίπου λεπτά του, αφιερώνονται ελάχιστα δευτερόλεπτα σε πλάνα που αφορούν βουνό και μάλιστα χωρίς να δίνουν κάποιο ιδιαίτερο στίγμα (ειλικρινά ποιον Ελβετό ή Αυστιακό θα μπορούσαν να πείσουν να ταξιδέψει στη χώρα μας χειμωνιάτικα)?
- Τη στιγμή που η παγκόσμια τάση είναι να κάνει τον τουρίστα πιο ενεργητικό στις διακοπές του, εμείς του προτείνουμε να αράξει σε ένα νησί και να επισκεφθεί τα μουσεία μας μόνο. Ο businessman που παρακολουθούμε να εντυπωσιάζεται τόσο με τις ομορφιές μας , φανταστείτε πόσο πιο ενθουσιασμένος θα έφευγε αν κατά την παραμονή του στη χώρα μας έκανε και μια πεζοπορία στα βουνά της Πίνδου, κατέβαινε με τη βάρκα του rafting ένα ποτάμι ή δoκίμαζε να ψαρέψει με flyfishing .
- Οι ιδιαιτερότητές μας μπορούν να μας κάνουν ξεχωριστούς και επιλέξιμους στον τουριστικό χάρτη. Τα Γιάννενα δεν θα τα επιλεξει ο Ευρωπαίος για την λίμνη τους - έχει το Λουγκάνο και το Κόμο δίπλα του εξάλλου- ,μπορεί να τα επιλέξει όμως για να δει πως γίνεται η απόσταξη του τσίπουρου στα καζαναριά που στήνονται παντού αυτήν την εποχή και να συμμετάσχει στα γλέντια που στήνονται. Ο επισκέπτης σήμερα ενδιαφέρεται να μάθει πως ζει ο Έλληνας εκτός μεγαλουπόλεων, να δοκιμάσει την προβατίνα στα κάρβουνα ,ακόμη και να προσπαθήσει να φτιάξει μια πίτα με τη γιαγιά.
- Ο κόσμος ταξιδεύει εύκολα και φθηνά πλέον. Αεροδρόμια που εξυπηρετούν διεθνείς πτήσεις υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, ενώ και οι γειτονικές χώρες (π.χ.Αλβανία) βελτιώνουν θεαματικά τους οδικούς τους άξονες για να γίνει εύκολη η πρόσβαση.
- Την εύκολη λύση προβολής της χώρας της είδαμε ακόμη μια χρονιά με αυτό το βιντεάκι. Το δύσκολο είναι να ξεφύγεις από τα τουριστικά κλισέ τόσων δεκαετιών - το κράτος δεν το καταλαβαίνει ακόμη, οι επιχειρήσεις όμως το διαισθάνονται πως έτσι θα επιβιώσουν για αυτό άλλωστε προσπαθούν να προβάλλουν μόνες τους αυτά τα χαρακτηριστικά της περιοχής τους που θα τις κάνουν να δουλέψουν περισσότερες μέρες το χρόνο.
- Τα μεγάλα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα της αρπαχτής σίγουρα δεν θα χάσουν και από αυτήν την καμπάνια. Οι μικροί ξενώνες της επαρχίας κυρίως, τα μαγαζιά που παράγουν παραδοσιακά προιόντα, τα εστιατόρια σε τέτοιες "δύσκολα" προβαλλόμενες περιοχές ακόμη μια φορά δεν θα κερδίσουν τίποτε. Το μοναδικό κέρδος θα είναι ένα μειδίαμα όταν η υπουργός θα μας πει ακόμη μια φορά για τουρισμό "12 μήνες το χρόνο"...
http://thimiosk.blogspot.gr/2014/11/blog-post.html?spref=fb
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου