MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011

ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΟΙΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ


Στις μέρες μας και μέχρι τα τέλη του 2007 το Ελληνικό Κράτος έχει λαμβάνειν οικονομικούς πόρους από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ. Από το 2008 και μέχρι το 2014 η Ελλάδα προδέσμευσε 21 δις. ευρώ, το περίφημο Δ΄ ΚΠΣ. Ένα σημαντικό ποσοστό των κονδυλίων και του Γ΄ και του Δ΄ ΚΠΣ είναι αφιερωμένα στην ανάπτυξη υποδομών στον τομέα της πληροφορικής.

Με δεδομένη την περιορισμένη – πενιχρή απορροφητικότητα του Γ΄ ΚΠΣ (25%) το Υπουργείο Οικονομικών ίδρυσε την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚΤΠ), μια δημόσια ΑΕ που έχει σκοπό την καλύτερη – μεγαλύτερη διαχείριση & απορρόφηση κονδυλίων που αφορούν έργα πληροφορικής. Η ΚΤΠ δημοσιεύει προσκλήσεις (15 με 20 ετησίως) στις οποίες κοινοποιεί προς όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς ότι τους διαθέτει οικονομικούς πόρους για ανάπτυξη συγκεκριμένων έργων. Η συντριπτική πλειοψηφία των προσκλήσεων έχει ως δικαιούχους Ο.Τ.Α.. Γενικά εκτιμάται ότι ένας δήμος 10 – 15 χιλιάδων κατοίκων μπορεί  να απορροφήσει από 250000 μέχρι 1000000 ευρώ ετησίως ανάλογα με τις «ικανότητες» του στην διείσδυση και διεκδίκηση τέτοιων κονδυλίων.
Επισημαίνεται ότι μέχρι την εξάντληση του Δ΄ ΚΠΣ (2014) η χρηματοδότηση των εν λόγω έργων είναι 100 – 0 (η συμμετοχή του εκάστοτε ΟΤΑ είναι μηδενική – δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση)

Στην ερχόμενη τετραετία (2007 – 2011) ο δήμος Αίγινας μπορεί να διεκδικήσει χρηματοδοτήσεις για έργα πνοής που αφορούν τους νέους (τις γενιές που μεγαλώνουν σε «ψηφιακό» περιβάλλον):

·         Εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για όσο το δυνατό καλύτερη απορρόφηση πόρων του Δ΄ ΚΠΣ με γνώμονα τις ιδιαιτερότητες του δήμου Αίγινας & τις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής & των πολιτών
·         Παροχή ενοποιημένων υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης προς τον πολίτη: Έκδοση πιστοποιητικών, διεκπεραίωση αιτήσεων μέσω Internet, παροχή ψηφιακής κάρτας πολίτη που θα δίνει προσωποποιημένες υπηρεσίες, διαχείριση life events (η μετάβαση σε διαφορετικές υπηρεσίες & διαφορετικά κτίρια για συγκομιδή δικαιολογητικών για οτιδήποτε καταργείται – για παράδειγμα ο εκάστοτε πολίτης μπορεί να συγκεντρώσει, να συμπληρώσει και να αποστείλει ψηφιακά τα δικαιολογητικά για πολιτικό γάμο χωρίς καν να βγει από το σπίτι του)
·         Παροχή λύσεων τηλεματικής & τηλεπικοινωνιών για μηχανισμό δήμου και πολίτες (ανάπτυξη ευρυζωνικών δικτύων που θα εξασφαλίζουν παροχή Internet υψηλής ταχύτητας σε δημόσιους & ιδιωτικούς χώρους της ευρύτερης περιοχής κάλυψης, δωρεάν τηλεφωνία – ενδοεπικοινωνία μεταξύ δημοτικών υπαλλήλων και δημόσιων υπηρεσιών, διαχείριση οχημάτων δήμου για βέλτιστη παραγωγικότητα & περιορισμό εξόδων – άσκοπα δρομολόγια κλπ., ενίσχυση του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» με δεδομένη την καλύτερη αξιοποίηση του έμψυχου και άψυχου δυναμικού)
·         Ανάπτυξη συστημάτων γεωγραφικών πληροφοριών που μπορούν να απευθύνονται στους πολίτες (γεωγραφική δικτυακή πύλη που θα φιλοξενεί σε ψηφιοποιημένο υπόβαθρο όλη την εμπορική ζωή την πόλης κατατοπίζοντας τους πολίτες και τονώνοντας την αγοραστική κίνηση – ερωτήσεις του τύπου «ποιο είναι το κοντινότερο διανυκτερεύον φαρμακείο & πως μεταβαίνω εκεί» απαντώνται με το πάτημα ενός πλήκτρου) και στην δημοτική αρχή (σύστημα GIS που αφορά το οδικό δίκτυο και περιλαμβάνει ψηφιοποίηση όλων των στοιχείων στο υπέδαφος όπως δίκτυα ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, όμβρια, Φυσικό Αέριο, ανάλυση για κάθε δρόμο (ιστορικό ασφαλτοστρώσεων, καθιζήσεων κλπ.) με αποτέλεσμα κάθε παρέμβαση συνεργείου συντήρησης να γίνεται με ελάχιστο κόστος χωρίς να προκαλεί «παράπλευρες» ζημίες, σύστημα GIS για χωροθετήσεις δημόσιων υπηρεσιών – από σχολεία μέχρι ΧΥΤΑ)

To παραπάνω άρθρο μου δημοσιεύτηκε στα ΝΕΑ του Αργοσαρωνικού το Νοέμβριο του 2006 . Το βρήκα ψάχνοντας παλιά αρχεία και το αναδημοσιεύω γιατι  θεωρώ ότι δεν άλλαξε τίποτα από τότε μέχρι σήμερα. Με μιά μικρή διαφορά τώρα είμαι υποχρεώμενος να ενεργοποιηθώ ο ίδιος ώστε να υλοποιηθούν κάποια από τα παραπάνω δεν υπάρχουν δικαιολογίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου