Είναι δηλαδή ένα ακόμη εργαλείο Marketing -Δημόσιων Σχέσεων για την εταιρία, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να αναπτύξει online συζητήσεις, να δημιουργήσει την απαραίτητη διαφάνεια για την εταιρία, να απαλύνει την κοινή γνώμη σε μια ενδεχόμενη απειλή της φήμης της, αλλά και να δώσει υπόσταση και χαρακτήρα σε ένα προϊόν.
Η βασική διαφορά όταν μιλάμε για social media στην εταιρική
επικοινωνία είναι η έμφαση που δίνουμε στην επικοινωνία προς ένα εκτεταμένο
(αρκετά ευρύ) κοινό.
Ένα κοινό πολύ μεγαλύτερο από αυτό που αγγίζει η επικοινωνία
με τα μέσα που ήδη γνωρίζουμε.
Η εταιρική επικοινωνία μέσα από τα social media απαιτεί
σήμερα στελέχη με μεγάλη ικανότητα στην εκπόνηση πλάνων επικοινωνίας που όχι
μόνο να μπορούν να «αγγίζουν» διαφορετικά κοινά, αλλά να διατηρούν τις
ισορροπίες και να διαφυλάσσουν τη φήμη της εταιρίας, ενώ παράλληλα να είναι
απόλυτα σύμφωνα με τη στρατηγική της και να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων
της.
Μερικές εταιρίες στην ελληνική αγορά εφαρμόζουν ήδη με
επιτυχία πλάνα επικοινωνίας που έχουν εκπονηθεί σε συνεργασία με τους PR
συνεργάτες τους.
Το πλέον σίγουρο είναι ότι κάθε επιχείρηση, έχει
διαφορετικούς στόχους και χρειάζεται ξεχωριστή στρατηγική για τα social media
που θα δώσει δυναμική και σχήμα στην εταιρική της εικόνα.
Για το επιθυμητό αποτέλεσμα μιας τέτοιας προσπάθειας και
συνεργασίας, σημαντικό είναι να αλλάξει ή να επηρεαστεί η κουλτούρα όλης της
εταιρίας και κατ’ επέκταση των εργαζομένων της.
Η διαμόρφωση της εταιρικής κουλτούρας και ο εκσυγχρονισμός της,
αφορά κυρίως στους ανθρώπους.
Πρόκειται για μία διαδικασία που ορίζει την απομάκρυνση των
παλιών συνηθειών επικοινωνιακής συμπεριφοράς, των αξιών και των πεποιθήσεων και
επιβάλλει νέες συμπεριφορές, αξίες και πεποιθήσεις.
Και αυτό πρέπει να συμβεί ενδοεταιρικά σε επίπεδο ατόμου,
τμήματος, αλλά και σε κάθε διαφορετικό επίπεδο της ιεραρχίας.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι οι ιδανικοί
μηχανισμοί που θα διευκολύνουν την αλλαγή αυτή, όπως και τον εκσυγχρονισμό της
κουλτούρας.
Και αυτό γιατί το μεγαλύτερο μέρος της διαχείρισης της
αλλαγής, πηγάζει στις εν εξελίξει συνομιλίες και τους διαλόγους μέσα και έξω
από την εταιρία.
Από την άλλη πλευρά και σε ότι αφορά τους διαλόγους ,έχετε
αναλογιστεί ποτέ, με ποιον τρόπο η εταιρία σας θα έπρεπε να χρησιμοποιεί αυτά
τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να επικοινωνήσει όχι μόνο με τους
πελάτες σας, αλλά επίσης με τους εργαζόμενους στην εταιρία, αλλά τους
συνεργάτες και τους προμηθευτές σας?
Ξέρετε ποιοι είναι εκείνοι που θα επικοινωνούν μέσω των
καναλιών αυτών και τι μηνύματα θα μεταφέρουν?
Πριν αποφασίσετε να ενθαρρύνετε τα στελέχη σας να
επικοινωνούν μέσω των blogs ή των υπολοίπων καναλιών κοινωνικής δικτύωσης,
μήπως θα έπρεπε να έχετε κάνει μία προετοιμασία σε αυτό?
Μήπως θα έπρεπε να έχετε «εκπαιδεύσει» τα στελέχη σας και
μήπως θα έπρεπε να έχετε «ορίσει» τους κανόνες συμπεριφοράς μέσα στις
πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης? Μήπως θα έπρεπε να έχετε διαμορφώσει τη νέα
κουλτούρα στην εταιρία σας?
Αυτό που έχει σημασία στη σύγχρονη επιχείρηση είναι να
θεωρήσει τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αναπόσπαστο κομμάτι της
στρατηγικής της αλλά και της ίδιας της κουλτούρας της, και με γνώμονα αυτό να
θωρακίσει με τον καλύτερο τρόπο την θετική της ανάπτυξη και την υγιή πορεία
προς το μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου