MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ “ΑΘΗΝΑ“



 Ως εκπαιδευτικός και ως πατέρας παρακολουθώ τα εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης. Μια μεγάλη αλλαγή που έρχεται στον χώρο της εκπαίδευσης και ειδικά της τριτοβάθμιας ονομάζεται σχέδιο “ΑΘΗΝΑ“, το οποίο με βρίσκει σύμφωνο για πολλούς λόγους.
Κατά την ταπεινή μου άποψη πιστεύω πως ο υπουργός Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος κινείται σωστά. Θέλει με το σχέδιο Αθηνά να θεραπεύσει παθογένειες δεκαετιών. Μια απ’ αυτές ήταν η μη ορθή πολιτική στρατηγική στην παιδεία και ειδικά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δημιουργηθήκαν πανελλαδικά σχολές ΑΕΙ και ΑΤΕΙ για να απορροφηθούν κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και ταυτόχρονα να γίνουν και πολιτικά ρουσφέτια (δημιουργία σχολών σε εκλογικές περιφέρειες πρωτοκλασάτων βουλευτών ) . Τότε, ο κύριος γνώμονας ήταν πως θα εξυπηρετηθούν καταναλωτικά οι κοινωνίες. Αυτό γινόταν γιατί δεν υπήρχε στρατηγικός σχεδιασμός για την Παιδεία. Τώρα γίνεται προσπάθεια από τον υπουργό Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο να διορθώσει τα κακώς κείμενα με στρατηγικό σχεδιασμό και βάζοντας στόχους εξαρχής.
Ο υπουργός θέλει μια δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα δίνει γνώση και δεξιότητες στη νέα γενιά της χώρας, ώστε αυτή με τη σειρά της να προσφέρει στον εθνικό πλούτο και στην εθνική ανάπτυξη. Μόνο έτσι θα πάμε μπροστά.
Δεν χρειαζόμαστε πολλά ιδρύματα πανελλαδικά και διάσπαρτα αλλά ιδρύματα που θα λειτουργούν σωστά δηλαδή να έχουν διδακτικό προσωπικό, υποδομές αλλά να γίνεται και σύνδεση με την τοπική οικονομία. Για αυτό το λόγο υπουργός θέλει τα τμήματα να ανήκουν σε μια Σχολή , να στεγάζονται σε μια πόλη, ώστε να δημιουργηθεί μια κρίσιμη ακαδημαϊκή μάζα.
Ποιος γονιός θέλει να έχει το παιδί του απλά ένα πτυχίο χωρίς αντίκρισμα; Κανείς γονιός δεν το θέλει αυτό. Ο γονιός επενδύει όλα αυτά τα χρόνια στο παιδί του, αρκετές φορές με μεγάλες θυσίες, προσδοκώντας μια καλύτερη μοίρα για αυτό. Στο ερώτημα αν το αποτέλεσμα είναι αυτό που θέλει, σαφέστατα η απάντηση είναι πως όχι . Δεν το βγάζω από το μυαλό μου αλλά από τα στατιστικά στοιχεία που λένε πως η ανεργία στους νέους είναι 65% . Ως γονιός και ως πολίτης θέλω τα πτυχία να έχουν αντίκρισμα και αυτό μέχρι τώρα δεν γινόταν . Αυτό το κακώς κείμενο έρχεται να διορθώσει ο υπουργός Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος που μιλάει «για τέλος στα τμήματα με πτυχία χωρίς αντίκρισμα» και το θέτει σαν στόχο και απευθύνεται «Στους φοιτητές μας, οι οποίοι πρέπει να βγουν ενισχυμένοι, μέσα από ισχυρά τμήματα, που θα τους δίνουν πιο ισχυρά και ανταγωνιστικά πτυχία.» Ως πολίτης δεν θέλω τα πτυχία να είναι πτυχία που οδηγούν στην ανεργία αλλά πτυχία που οδηγούν στην εργασία και την παραγωγική δραστηριότητα.
Ο υπουργός δίνει το στίγμα του λέγοντας ότι : “οι νέοι μας να αναπτύξουν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες και τις δημιουργικές τους ικανότητες σε πιο εξειδικευμένα γνωστικά πεδία, συμβατά με τον νέο αναπτυξιακό προορισμό προς τον οποίο πρέπει να κινηθεί η χώρα μας για να υπερβεί τη σημερινή κρίση. Τέτοιοι τομείς είναι μεταξύ άλλων ο τουρισμός, η ναυτιλία, η γεωργία, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες κτλ., και σε αυτούς θα πρέπει να επενδύσουμε, ώστε να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις μιας βιώσιμης ανάπτυξης. Γιατί μόνο αυτή μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες υγιούς απασχόλησης, ώστε να μπορέσουν οι νέοι μας να προκόψουν στον τόπο μας κι έτσι να μπει τέλος στο φαινόμενο της «διαρροής μυαλών» στο εξωτερικό.” Μας δείχνει σαφέστατα πως θέλει να κινηθεί και επιτέλους μακροπρόθεσμα να σταματήσει το φαινόμενο της «διαρροής μυαλών»
Έναν άλλο μεγάλο στόχο που βάζει είναι τα ιδρύματα να συμβάλουν στην ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας και της δυναμικής συμμετοχής στην έρευνα και στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Τα ελληνικά πανεπιστήμια στην παγκόσμια κατάταξη είναι κάτω από την μέση ως λαός και ως έθνος το θέλουμε αυτό σίγουρα όχι όταν θεωρούμε πως είμαστε συνεχιστές του μεγάλου ελληνικού πολιτισμού. Ο υπουργός με αυτό τον στόχο , πιο σωστά τον μακροπρόθεσμο στόχο, θέλει να μας κάνει πρωταγωνιστές στην εκπαίδευση και όχι ουραγούς. Και για επιτύχει αυτό το μακροπρόθεσμο σχέδιο πρέπει να υπάρχει συνεργασία με τα υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας αυτός είναι ο μεγάλος στόχος αυτό έπρεπε να έχει γίνει τα προηγούμενα χρόνια μόνο έτσι θα πάμε μπροστά.
Ο υπουργός δεν κρύφτηκε πίσω από την δικαιολογία του Μνημονίου αλλά ξεκαθάρισε ότι το σχέδιο «Αθηνά» δεν επιβάλλεται από το μνημόνιο αλλά ότι «επιβάλλεται από τις στρεβλώσεις και τις παθογένειες δεκαετιών. Οι αλλαγές στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ δεν προέκυψαν λόγω της κρίσης. Αντίθετα, το μοντέλο που εφαρμόζαμε τόσα χρόνια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οδήγησε στην κρίση» αυτή είναι η αλήθεια. Δείχνει να μην κάνει πίσω στις αντιδράσεις και πιστεύει στο σχέδιο του, είναι θετικό ότι θα κάνει αλλαγές σε προβλήματα που θα προκύψουν με την εφαρμογή του σχεδίου και δεν αποκλείει τον διάλογο. Για εμένα αυτό δείχνει ότι δεν είναι αλαζόνας αλλά θέλει το καλό της εκπαίδευσης. Αυτή την μεταρρύθμιση που θέλει να κάνει ο υπουργός Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος με βρίσκει σύμφωνο γιατί οι στόχοι που έχει θέσει: η ενίσχυση της δωρεάν δημόσιας παιδείας, η αναβάθμιση πανεπιστημίων και τη σύνδεση με αναπτυξιακό χάρτη, είναι αυτά που χρειαζόμαστε. Το σχέδιο Aθηνά” θα το στηρίξω με οποιονδήποτε τρόπο γιατί θέλω τα πανεπιστήμια μας να κάνουν πρωταθλητισμό και όχι να είναι ουραγοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου