MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΩΝ ΕΠΑ.Λ.

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης

Εκπαιδευτικός – ερευνητής

Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

Το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑ.Λ. κατά το τρέχον σχολ. έτος ανέρχεται σε 88.848 μαθητές και κατά το προηγούμενο σε 88.895. Τα στοιχεία αυτά χορήγησε η Διεύθυνση Λειτουργικής Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ., στην Ε.Ε.Τ.Ε.Κ. έπειτα από σχετικό αίτημά της

Τα αναλυτικά στοιχεία τα οποία εμφανίζονται στους συνημμένους πίνακες είναι άξια μελέτης διότι εκτός των άλλων φαίνονται σε πολλές περιπτώσεις αντιφατικά. Συγκεκριμένα:

Παρά το γεγονός ότι έχουν καταργηθεί τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑ.Λ. και έχει μειωθεί ο αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών στην Α΄ τάξη, ο συνολικός αριθμός παραμένει αμετάβλητος. Το γεγονός αυτό εξηγείται ως εξής:

1. Οι μαθητές της περυσινής Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι ήθελαν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στον Τομέα Υγείας και Πρόνοιας, αναγκάστηκαν να παρακολουθήσουν άλλον τομέα και δεν εγκατέλειψαν το ΕΠΑ.Λ.

2. Παρουσιάζεται αύξηση μαθητών των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. κατά 7% περίπου.

3. Έχουν αυξηθεί οι φοιτούντες απόφοιτοι Λυκείων οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας.

4. Οι ειδικότητες που έχουν καταργηθεί λειτουργούν στη Γ'΄ τάξη και κάποιες στη Β'΄.
Πάντως το συνολικό μαθητικό δυναμικό της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης παρουσίασε μείωση κατά 7.000 περίπου μαθητές εξαιτίας κατάργησης της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Σ. οι οποίες λειτουργούν μόνο με τη Β΄ Τάξη. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στις ΕΠΑ.Σ. του υπουργείου παιδείας δεν λειτουργεί η Α΄ τάξη ενώ στις ΕΠΑ.Σ. των άλλων υπουργείων λειτουργούν η Α΄ και η Β΄ τάξη κανονικά. Ο Νόμος που διέπει όλες τις ΕΠΑ.Σ. είναι ο ίδιος (Ν. 4186/2013) αλλά φαίνεται ότι το κάθε υπουργείο εφαρμόζει ή δεν εφαρμόζει το Νόμο κατά το δοκούν. Πραγματικό αλαλούμ δηλαδή.

Αβέβαιη παραμένει η πορεία της Τ.Ε.Ε. διότι οι Σχολές Επαγγελματικές Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) οι οποίες θα δέχονται και αυτές απόφοιτους Γυμνασίων έχουν ιδρυθεί αλλά δε λειτουργούν και δε γνωρίζει κανείς το μέλλον τους.

Αβέβαιος παραμένει επίσης ο αριθμός των μαθητών που θα ακολουθήσει στο εξής την Τ.Ε.Ε. διότι η οικονομική κρίση, η μεγάλη ανεργία και η μετανάστευση των νέων καθώς και η αδιοριστία στο δημόσιο είναι σίγουρο ότι θα φέρουν περισσότερους μαθητές στα ΕΠΑ.Λ. αλλά ο αποκλεισμός της εγγραφής των αποφοίτων Λυκείου στη Β΄ τάξη τους θα αποκλείσουν σε κάποιους άλλους τη φοίτησή τους σε αυτά. Να σημειωθεί ότι η εγγραφή αποφοίτων Λυκείου στην Τ.Ε.Ε. πραγματοποιείται από τη δεκαετία του 1970. Με την ίδρυση των ΕΠΑ.Λ. επιχειρήθηκε αρχικά η απαγόρευση εγγραφής αποφοίτων Λυκείου με το πρόσχημα ότι δεν μπορούν να φοιτούν σε σχολείο της ίδιας βαθμίδας από την οποία αποφοίτησαν. Στη συνέχεια το πρόσχημα

αυτό κατέρρευσε και οι εγγραφές αποφοίτων Λυκείου γίνονται κανονικά. Με το νέο Νόμο απροσχημάτιστα απαγορεύεται η εγγραφή τους με σκοπό να οδηγηθούν στα ιδιωτικά και δημόσια Ι.Ε.Κ. τα οποία δεν έχουν το πυκνό δίκτυο των ΕΠΑ.Λ., δεν οδηγούν σε συνέχεια σπουδών και η κατάρτιση που παρέχουν (ιδιωτικά και δημόσια) δεν είναι δωρεάν.

Εκτιμώντας την πορεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με το νέο Νόμο βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η στροφή προς την Κατάρτιση και τη μαθητεία γίνεται απροετοίμαστα, βιαστικά χωρίς σχεδιασμό αλλά με τη λογική του βλέποντας και κάνοντας. Η εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου θα συναντήσει ανυπέρβλητα εμπόδια. Η αλλαγή πορείας είναι άμεσα επιβεβλημένη εάν δεν είναι ήδη αργά. Ίδωμεν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου