Αξιότιμοι κ. κ. Καθηγητές μας.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι παλιοί σας φοιτητές, αλλά και οι συμφοιτητές σας στα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια, χρειάζεται να απευθυνθούν σ' εσάς. Δυστυχώς η Πολιτεία, το επίσημο Κράτος, για ακόμη μια φορά επιχειρεί με ανορθολογικές και ακατανόητες πρακτικές να απαξιώσει, αν όχι να εξαφανίσει εντελώς, την Επιστήμη της Πληροφορικής από τα σχολεία της χώρας μας. Για ακόμη μια φορά, διαρροές στον Τύπο αναφέρονται στον εξοβελισμό της Πληροφορικής απ' τα Τεχνολογικά και Γενικά Λύκεια της Ελλάδας. Δυστυχώς, απ' τις αρχές της δεκαετίας του '80 που δημιουργήθηκε στην Πάτρα το πρώτο Τμήμα Πληροφορικής σε Πανεπιστήμιο, οι εκάστοτε κυβερνήσεις δείχνουν ότι αγνοούν τη διαφορά της δεξιότητας (skill) που αποκαλούμε “Χρήση Η/Υ”, με την ίδια την Επιστήμη (discipline) της Πληροφορικής/Κυβερνητικής, η οποία πλέον αποτελεί βασική γνώση και θεμελιώδες υπόβαθρο (όπως η Γλώσσα και τα Μαθηματικά) για όλες τις άλλες επιστήμες. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει και με μεγάλο μέρος των Ελλήνων Επιχειρηματιών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν την Πληροφορική με κριτήρια πρωτίστως κόστους (π.χ. ενδιαφέρονται κυρίως για πωλήσεις συσκευών) και όχι ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η ιστορική εποχή που διανύουμε έχει χαρακτηριστεί ως η “Εποχή της Πληροφορίας” (Information Era). Μ' αυτόν τον τρόπο, οι σύγχρονοι ιστορικοί επέλεξαν να τονίσουν ότι η ευελιξία με την οποία ένα Έθνος χειρίζεται και αξιοποιεί την Πληροφορία, αποτελεί κριτήριο για την ίδια του την επιβίωση. Όροι όπως “Κοινωνία της Πληροφορίας”, “Υψηλή Ψηφιακή Στρατηγική”, “Ψηφιακός Αλφαβητισμός”, “Ψηφιακή Σύγκλιση”, “Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση”, “Πληροφορική Παιδεία” κυριαρχούν στα πρωτοσέλιδα των ΜΜΕ (ηλεκτρονικών και συμβατικών) καθώς και σε εμβριθείς μελέτες και ακαδημαϊκές διατριβές. Ήδη στις αναπτυγμένες χώρες οι όροι “αναλφαβητισμός” και “ψηφιακός αναλφαβητισμός” είναι πλέον ταυτόσημοι. Είναι, πιστεύουμε, αναγκαιότητα στην παρούσα διεθνή συγκυρία και την δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας μας, να υποστηριχθεί αποτελεσματικά η Πληροφορική Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς ζητούμενο είναι ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμισή της, ώστε η νεολαία της πατρίδας μας να μπορέσει να σταθεί στα πόδια της και να μη συνθλιβεί στις συμπληγάδες της οικονομικής κρίσης.
Αξιότιμοι κ. κ. Καθηγητές μας.
Δεν είναι δυνατόν να επιστρέψουμε πίσω. Πριν το 1990. Όταν οι νεοεισαχθέντες φοιτητές στα -λίγα τότε- Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ερχόντουσαν για πρώτη φορά σ' επαφή με την έννοια της Αλγοριθμικής, στα έδρανα πια των αμφιθεάτρων, όπως άλλωστε διαπιστώσατε αρκετοί από εσάς ως φοιτητές οι ίδιοι. Όταν στην χώρα μας υπάρχουν πια δεκάδες Τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σχετίζονται με την Επιστήμη των Υπολογιστών, όταν οι μαθητές είναι πλέον χρήστες ηλεκτρονικών συσκευών υψηλής τεχνολογίας από πολύ μικρή ηλικία, όταν το Διαδίκτυο είναι ευρέως πια διαθέσιμο με ταχύτητες που μετρώνται σε Mbps, όταν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια έχουν παράξει υψηλής στάθμης Διδακτορικά στην Πληροφορική, δεν είναι δυνατόν στην Ελλάδα του 2013, να μην υπάρχει Τομέας Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ και μαθήματα Προγραμματισμού και Τηλεπικοινωνιών στο Γενικό Λύκειο, προκειμένου να προετοιμαστούν κατάλληλα οι μαθητές για τις σύγχρονες ανάγκες της χώρας μας! Όπως δηλ. ατυχώς αναφέρεται εδώ: http://bit.ly/13niFEh κι εδώ: http://bit.ly/16pGuyf .
Αξιότιμοι κ. κ. Καθηγητές μας.
Δεν είναι απλώς και μόνο οι δουλειές μας που μας ενδιαφέρουν. Είναι κυρίως οι μαθητές και τα παιδιά μας, καθώς και το μέλλον της χώρας μας, για την οποία η Πληροφορική Παιδεία αποτελεί βασικό πυλώνα βιώσιμης ανάπτυξης. Αντιτασσόμαστε στην απαξίωση από το Κράτος των ίδιων των πτυχίων που εσείς αποκτήσατε μαζί μας ή εσείς μας απονείματε. Της ίδιας της Επιστήμης μας. Μιας Επιστήμης που ο -σκοπίμως πρωτόγονος- “Ιδιωτικός Τομέας” της χώρας έχει κυριολεκτικά βιάσει και πετάξει στα αζήτητα (με λίγες φωτεινές εξαιρέσεις που επαληθεύουν όμως τον κανόνα) και τώρα πάει να τον μιμηθεί κι ο λεγόμενος “Δημόσιος Τομέας”. Ακόμα και σήμερα, στην Ελληνική επαρχία ως “Πληροφορικός” χαρακτηρίζεται ο τεχνικός που αλλάζει το toner ενός laser εκτυπωτή και ως “επιχείρηση Πληροφορικής” το κατάστημα που πουλάει φωτοτυπικά μηχανήματα. Το ίδιο θα γίνει και στην Εκπαίδευση. Η χρήση των menus συγκεκριμένων λογισμικών θα λέγεται “Επιστήμη Υπολογιστών”. Η δημιουργία προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο “Προγραμματισμός στο Internet” και πάει λέγοντας. Τα έχει άλλωστε πει αυτά [βλ. http://is.gd/p9CN1R], από καιρό, ο καταξιωμένος (με βραβείο Turing) Έλληνας Πληροφορικός κ. Ιωσήφ Σηφάκης.
Αξιότιμοι κ. κ. Καθηγητές μας.
Σας είχαμε και στο παρελθόν καλέσει να βοηθήσετε στην καθιέρωση Επαγγελματικών Δικαιωμάτων για τους αποφοίτους των Τμημάτων Πληροφορικής Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Να το παλέψουμε όλοι μαζί. Μάταιη προσπάθεια. Είχατε αναλωθεί τότε σε ό,τι μας χώριζε και όχι σ' αυτά που μας ένωναν ("Πολυτεχνικοί" vs. "Πανεπιστημιακών 4ετούς", Πανεπιστήμια vs. ΤΕΙ κλπ). Γι' αυτό π.χ. σήμερα ένας Ναυπηγός Μηχανικός μπορεί να υπογράψει μια μελέτη για ένα μεγάλο Πληροφοριακό Σύστημα. Έτσι η κοινωνία μας έχει ήδη γίνει μάρτυρας αρκετών προβλημάτων που κάτι τέτοιο δημιουργεί: Απλές ιστοσελίδες με κόστος όμως εκατομμυρίων ευρώ, παρακολουθήσεις κινητών τηλεφώνων Πρωθυπουργού και Υπουργών, άχρηστα και πανάκριβα συστήματα ελέγχου (C4I), τα ευαίσθητα φορολογικά δεδομένα εκατομμυρίων Ελλήνων να διανέμονται σε CD κλπ, κλπ, κλπ.
Αξιότιμοι κ. κ. Καθηγητές μας, πολλοί εξ υμών είστε οι παλιοί μας συμφοιτητές.
Δεν υπάρχει τώρα πλέον η πολυτέλεια να μην αναλάβετε το μερίδιο της ευθύνης που σας αναλογεί! Θυμηθείτε πως ούτε και εμείς μείναμε απλοί θεατές στον πρόσφατο ολετήρα με το όνομα “Σχέδιο Αθηνά”. Δεν γίνεται να μείνετε απαθείς στο έγκλημα που σχεδιάζεται να συντελεστεί ξανά εις βάρος της Πληροφορικής Παιδείας. Σας καλούμε να αναλάβετε πρωτοβουλίες. Θεωρούμε ότι απαιτείται η επανενεργοποίηση της Συνόδου που αποτελείται από τους Προέδρους των Τμημάτων Πληροφορικής για το ζήτημα της Πληροφορικής Παιδείας. Οφείλετε να τιμήσετε τα ίδια τα πτυχία που σεις υπογράφετε. Την ίδια την Επιστήμη που θεραπεύετε. Όχι για εσάς ή για εμάς, αλλά για την Ελλάδα την ίδια και για τα παιδιά όλων μας.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΑΛΑΝΤΙΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου