MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

του  Παναγιώτη Τσιωτάκη

Φτάσαμε λοιπόν ΠΑΛΙ στο σημείο ΜΗΔΕΝ για την Πληροφορική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. "Οι καθηγητές Πληροφορικής πλεονάζουν", "Δεξιότητα ή Επιστήμη", "Γυμνάσιο και να μην σπάει;", "χωρίς πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα", "δε χρειάζεται τομέας Πληροφορικής!" κ.λπ.
Φταίει για όλα το μνημόνιο και οι συντεχνίες όμως;

Σε κάθε κρίσιμο σταυροδρόμι κοντοστέκεσαι και κάνεις ανασκόπηση. Το Υπουργείο ικανοποίησε το χρόνιο αίτημά μας και έχει πρώτη προτεραιότητα τις μετατάξεις στο Δημοτικό;
Έτσι είναι κυρίες και κύριοι. Το Δημοτικό έγινε βαρίδι που θα πάρει το Λύκειο στον πάτο. ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΟΥΤΕ ΕΒΓΑΙΝΑΝ ΟΥΤΕ ΒΓΑΙΝΟΥΝ.
Δεν στηρίξαμε το νέο Π.Σ. του Γυμνασίου όπως έπρεπε, δε στηρίξαμε τα μαθήματα στο Λύκειο, είχαμε στρέψει την προσοχή μας αλλού γιατί τα πρώτα ήταν κεκτημένα (;;).
Θεωρώ ότι αυτό το στρατηγικό λάθος πρέπει και μπορεί να διορθωθεί, προς όφελος (με σειρά ιεραρχίας): των παιδιών μας, του μαθήματος, το δικό μας.
Υπάρχουν πολλά ακόμη που μπορούν να ειπωθούν, αλλά δε χρειάζεται.

Ως ασήμαντη μονάδα προτείνω με σειρά ιεραρχίας και σημαντικότητας, που λαμβάνουν υπόψη την πραγματικότητα (και τις προεκτάσεις της) τα παρακάτω:

Οι Πληροφορικοί ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (τουλάχιστον όχι τόσοι πολλοί όσο νομίζουμε)

- Στο Νέο Λύκειο: Μάθημα επιλογής στην Α λυκείου και στη Β λυκείου,
Μάθημα κατεύθυνσης μαζί με Χημεία στις Β και Γ στην Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
Μάθημα Κατεύθυνσης "Εφαρμογές Πληροφοριακών Συστημάτων" στην Ομάδα Οικονομικών , Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών αντί του μαθήματος "Οργάνωση και λειτουργία της Πολιτείας" ή των "Αρχές Φυσικών Επιστημών" που δε θα μπορεί να διδαχθεί λόγω μη επάρκειας των ωρών ΠΕ04.

- Τομέας στα ΕΠΑΛ, σε συνεργασία με τον τομέα της Ηλεκτρονικής. Δημιουργία σύγχρονου ΠΣ, στο πλαίσιο της ωραίας πρότασης ορισμένων ΣΣ Πληροφορικής. Έμφαση στα αναγκαία επαγγέλματα αιχμής.

- Στήριξη του μαθήματος στο νέο Γυμνάσιο, χωρίς αστερίσκους.
- Αντικατάσταση του ΠΣ Πληροφορικής των ΕΑΕΠ με το πιλοτικό ΠΣ Δημοτικού (δες ψηφιακό σχολείο)

- ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, όσοι περισσεύουν στην πραγματικότητα, αν περισσεύουν, μπορούν να απασχοληθούν στο Δημοτικό. Ανάθεση του μαθήματος ΤΠΕ στα Δημοτικά με Α΄ Ανάθεση σε Πληροφορικούς για τις τάξεις Δ, Ε, ΣΤ (1 πληροφορικός σε 2 Δημοτικά) και Β΄ Ανάθεση σε Δασκάλους με Β Επίπεδο και αντίστροφα σε Α’ ανάθεση σε Δασκάλους με Β Επίπεδο για τις τάξεις Α, Β, Γ και Β’ Ανάθεση σε Πληροφορικούς (αν χρειάζεται να υπάρχει στις τάξεις Α, Β).

Η θέση της Πληροφορικής και των Πληροφορικών είναι πρωτίστως στο Λύκειο και στο Γυμνάσιο και δευτερευόντως στο Δημοτικό.

Η πορεία που έχουμε πάρει δεν είναι καλή, ο κλάδος μας πάει για αποψίλωση.

Παναγιώτης Τσιωτάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου