MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟ- ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ -



Το 2006 είχα γράψει ένα άρθρο στα ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΑ με τίτλο: " ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ" το επικαιροποιώ γιατί θεωρώ ότι  κάποια πράγματα δεν έχουν αλλάξει τόσο πολύ.

Πριν από χρονιά, όταν κάποιος δεν είχε τελειώσει το δημοτικό, εθεωρείτο αμόρφωτος ή αγράμματος . Στη συνέχεια αυτό άλλαξε και έγινε υποχρεωτικό να έχει τελειώσει κάποιος το γυμνάσιο . Στα επόμενα χρόνια, ίσως , υποχρεωτικό να έχει γίνει το απολυτήριο λυκείου. Όμως, το παραπάνω να είναι άχρηστο, αν αυτό δεν αλληλοσυμπληρώνεται με τις ελάχιστες γνώσεις χειρισμού των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Επειδή στις μέρες μας  η γνώση και οι δεξιότητες των υπολογιστών διδάσκονται από το γυμνάσιο, οι νέες γενιές έχουν τα βασικά εφόδια για να σταθούν στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό.Το ερώτημα που τίθεται είναι τι γίνεται με εκείνους οι οποίοι δεν είχαν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν με το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα και οι οποίοι κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν Αγράμματοι. Ναι! Καλά διαβάσατε! Αγράμματος πλέον θα είναι αυτός που δεν θα ξέρει να χειρίζεται έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και πιο σωστά θα θεωρείται Ψηφιακά Αναλφάβητος, οπότε και θα είναι δύσκολο να σταθεί  στην αγορά εργασίας.
Το ερώτημα που τίθεται είναι ποια είναι η κρατική μεριμνά γι’ αυτό . Και τι μπορεί να κάνει κάποιος ώστε να μην θεωρείται ψηφιακά αναλφάβητος. Η απάντηση ως προς το πρώτο σκέλος λέγεται ‘Κοινωνία της Πληροφορίας’ . Αυτό είναι ένα πρόγραμμα ενταγμένο στο Γ΄ ΚΠΣ  και δίνει τη δυνατότητα να επιμορφωθούν οι ενήλικες οι οποίοι είτε είναι άνεργοι  είτε έχουν αβέβαιο εργασιακό μέλλον (εργάζονται σε προβληματικές επιχειρήσεις). Στα τέλη του 2005 εντάχθηκε στο Γ΄ ΚΠΣ  και η επιμόρφωση των ενηλίκων οι οποίοι δεν χρειάζεται να είναι στις παραπάνω κατηγορίες , με το πρόγραμμα Ήρων (διάρκειας 50 ωρών), όπου δίνεται και βεβαίωση γνώσης υπολογιστών κατόπιν εξετάσεων που διενεργούνται από το ΙΔΕΚΕ (δεν είναι βεβαίωση η οποία αναγνωρίζεται από τον ΑΣΕΠ ). Ήδη στο νησί μας έχουν επιμορφωθεί περίπου τριάντα άτομα από προγράμματα που έχουν τελειώσει και τα σεμινάρια είχαν πραγματοποιηθεί στο 2ο Γυμνάσιο Κυψέλης, όπου διευθυντής είναι ο κ. Τύλλιος Παντελής .Αυτήν την περίοδο ολοκληρώνονται δυο σεμινάρια επιμόρφωσης ενηλίκων περίπου 30 ατόμων , τα οποία πραγματοποιούνται στο 2ο ΣΕΚ Πειραιά (ΤΕΕ Αίγινας ) όπου διευθύντρια είναι η κα Κολίτα Μαρία. Στο ένα μάλιστα πρόγραμμα από τα δυο επιμορφώνονται οι αστυνομικοί μας (οι οποίοι παρεμπιπτόντως έδειξαν μεγάλο ζήλο για μάθηση). Στην επιτυχία αυτού του  προγράμματος μεγάλη είναι η συμβολή του ανθυπαστυνόμου Τηλέμαχου Δρακουλάκη . Το ευχάριστο  είναι ότι από τα λεγόμενα των διευθυντών υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον των συμπολιτών μας . Ένα άλλο σεμινάριο επιμόρφωσης ενηλίκων  στις βασικές γνώσεις χειρισμού των υπολογιστών διενεργείται από τη ΝΕΛΕ Πειραιά διάρκειας 100 ωρών , στο ΙΕΚ ΑΙΓΙΝΑΣ που στεγάζεται στο Λεούσειο ίδρυμα πρέπει να σημειωθεί ότι τα σεμινάρια αυτά  πραγματοποιούνται κατόπιν ενεργειών του δημάρχου κου Μούρτζη και της νομαρχιακής συμβούλου κας Στάθη . Πρέπει επίσης  να σημειωθεί η μέριμνα του Δημάρχου κου Μούρτζη , ο οποίος έχει ήδη προνοήσει για την δημιουργία ΚΕΚ με έδρα στις Αλώνες έτσι , ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του νησιού στην επιμόρφωση και κατάρτιση των πολιτών της Αίγινας, τόσο στην Πληροφορική όσο και σε ό,τι άλλο θεωρείται χρήσιμο για το νησί μας.Τέλος στα  μέσα Μαΐου ξεκίνησε και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις βασικές γνώσεις χειρισμού των υπολογιστών και νέων τεχνολογιών και αφορά τους (δυστυχώς , για τους απόφοιτους που έχουν τελειώσει ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα και θέλουν να μάθουν) μόνο τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς. Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στο ΙΕΚ Αίγινας, όπως έχει γίνει και τα προηγούμενα χρόνια.;
Τα προγράμματα «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στην Κοινωνία της Πληροφορίας» επαναλειτουργούν , κατόπιν  ενεργειών του Υπουργείου Παιδείας ώστε να δοθεί παράταση στην απορρόφηση των κονδυλίων του   Γ΄ ΚΠΣ,  κάτι πού οφείλεται αφ’ ενός στην τεράστια ζήτηση από το χώρο των Εκπαιδευτικών και αφ’ ετέρου στην αδυναμία απορρόφησης των κονδυλίων από τη πρώτη φάση του προγράμματος , κάτι για το οποίο  δεν ευθύνεται η τωρινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. 


Τι προβλέπει τo Σύνταγμα
Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. H διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του κράτους...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου