MENU

style> #navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;} ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;} ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;} #navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;} ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;} #navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

www.παντογνώστες.com

Τα πάνω κάτω φέρνουν στην έρευνα δύο ιστοσελίδες που λειτουργούν τους τελευταίους μήνες καθώς διευκολύνουν δημοσιογράφους και μελετητές που αποκτούν πρόσβαση σε στοιχεία ειδικών

Δύο νέες διαδικτυακές πλατφόρμες που έκαναν την εμφάνισή τους τον τελευταίο καιρό φιλοδοξούν να γίνουν απαραίτητο εργαλείο για τους δημοσιογράφους. Οι δύο αυτές ιστοσελίδες αποτελούν τη νέα γενιά των κοινωνικών δικτύων που ποντάρουν στην εξειδίκευση. Αντί για τα γενικού περιεχομένου κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook και το Μyspace όπου μπορεί να γίνει μέλος ο καθένας και να προβάλλει τα δικά του ενδιαφέροντα, η σύγχρονη τάση που καταγράφεται τον τελευταίο καιρό είναι η εξειδίκευση των κοινωνικών δικτύων, τόσο στους χρήστες όσο και στους σκοπούς της χρήσης.
Οι δύο πλατφόρμες είναι το Ηelp a Reporter Οut (ΗΑRΟ) και το ΝewsΒasis. Αμφότερες απευθύνονται τόσο στους δημοσιογράφους που αναζητούν πληροφορίες και «πηγές» για τα ρεπορτάζ τα οποία ερευνούν όσο και στους ακαδημαϊκούς ή στους επαγγελματίες που επιθυμούν να κάνουν γνωστό το ερευνητικό έργο τους ή τα προϊόντα τους. Αυτές οι δύο είναι μόνο η αρχή. Πολύ σύντομα, όπως προβλέπουν ειδικοί αναλυτές, αναλόγου περιεχομένου ιστοσελίδες θα κάνουν την εμφάνισή τους και σε άλλες γλώσσες καλύπτοντας τις δημοσιογραφικές ανάγκες και άλλων χωρών. Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα εμφανιστεί και ανάλογη ιστοσελίδα που να αφορά τη χώρα μας.

ΗΑRΟ (www.helpareporter.com)
Με 150.000 ενεργούς χρήστες, η ιστοσελίδα που μετρά μόνο έναν χρόνο λειτουργίας δίνει τη δυνατότητα στους δημοσιογράφους να κάνουν την έρευνά τους και να έρθουν σε επαφή με ειδικούς από όλους τους τομείς. Επιστήμονες, ακαδημαϊκοί, καλλιτέχνες, συγγραφείς και επαγγελματίες από εκατοντάδες ειδικότητες βρίσκονται στη διάθεση των χρηστών της ιστοσελίδας προκειμένου να απαντήσουν στην οποι αδήποτε ερώτησή τους ή να τους κατευθύνουν να ανακαλύψουν τα στοιχεία που χρειάζονται για το ρεπορτάζ τους. Πρόκειται για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ.

Η διαδικασία είναι απλή: οι δημοσιογράφοι υποβάλλουν τις ερωτήσεις τους και οι ειδικοί απαντούν σε αυτές με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αλλά και από τη σελίδα του ΗΑRΟ στο Τwitter. Εως σήμερα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ιστοσελίδας, περισσότεροι από 100.000 ειδικοί και περίπου 30.000 δημοσιογράφοι έχουν γίνει μέλη της. Μεταξύ των δημοσιογραφικών οργανισμών που έχουν χρησιμοποιήσει τη σελίδα στις έρευνές τους συμπεριλαμβάνονται τα τηλεοπτικά δίκτυα CΝΝ και ΑΒC, οι εφημερίδες «Νew Υork Τimes» και «Washington Ρost» κ.ά. Οπως αναφέρει η δημοσιογράφος των «Νew Υork Τimes» Λίζα Μπέλκιν, «η ιστοσελίδα έχει φέρει μια μικρή επανάσταση στον χώρο της δημοσιογραφίας και ήταν πολύτιμη η βοήθεια που μου προσέφερε στο να έρθω σε επαφή με μια τεράστια γκάμα ειδικών πρόθυμων να απαντήσουν στις ερωτήσεις μου».

ΝewsΒasis (www.newsbasis)

Η ιστοσελίδα ακολουθεί το μοντέλο του ΗΑRΟ, λειτουργεί μόλις δύο μήνες και έχει μέχρι στιγμής 3.300 εγγεγραμμένους χρήστες, εκ των οποίων οι 580 είναι δημοσιογράφοι. Εκεί που διαφοροποιείται από το ΗΑRΟ είναι στην ακόμη μεγαλύτερη εξειδίκευση, δεδομένου ότι οι διαχειριστές της αναλύουν τις ερωτήσεις ανάλογα με το περιεχόμενό τους και τις διοχετεύουν προς τους κατάλληλους ειδικούς για κάθε τομέα. Εκτός αυτού η ιστοσελίδα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να αξιολογούν τους ειδικούς και τις απαντήσεις προκειμένου να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα.

ΠΗΓΗ: ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου