ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΡΚΑΚΗΣ
101%... #buygreekproducts
Ό,τι κι αν συμβεί τις προσεχείς μέρες, με βαριά συμφωνία ή με καλύτερη, με απομείωση χρέους ή όχι, έχω την εξής άποψη: Από χθες ήδη, όχι το 61%, αλλά το... 101% του ελληνικού λαού οφείλει να καλλιεργήσει και να υλοποιήσει πιστά μια ευρείας ερμηνείας κουλτούρα κατανάλωσης -κατά το δυνατόν, αμιγώς ελληνικών προϊόντων, αμιγώς ελληνικών εταιρειών ή, τουλάχιστον, εταιρειών που έχουν ακόμη έδρα και εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ελλάδα και συγχρόνως επιδεικνύουν εργοδοτική νοοτροπία με θετικό πρόσημο για τη χειμαζόμενη χώρα μας.
Ακόμη και μέσα στη βαθιά κρίση, αρκετές ελληνικές εταιρείες (αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καπνοβιομηχανίες, φαρμακοβιομηχανίες, βιομηχανίες τροφίμων, αναψυκτικών και συσκευασίας, ζυθοποιίες, ελαιουργίες, εταιρείες καλλυντικών και ηλεκτρονικών αγαθών κ.λπ) έχουν επιδείξει, αν μη τι άλλο, εταιρικό ήθος ασυνήθιστο για την Ελλάδα, που περνάει χαλεπούς καιρούς.
Με λογική αποσυνδεδεμένη από τη "μεγιστοποίηση του κέρδους με οποιοδήποτε ανθρώπινο κόστος", έχουν δώσει έτσι ένα παράδειγμα που θεωρώ ότι αξίζει να ανταμειφθεί από μέρους μας με ενεργητικό τρόπο και με τη σκέψη στο μέλλον, όποιο κι αν είναι αυτό.
Δεν απαιτεί ιδιαίτερο κόπο. Μια αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορεί να βγάλει στον καθένα μας μια ευρεία λίστα τέτοιων εταιρειών που, λιγότερο ή περισσότερο η καθεμία, προτίμησε το δύσκολο δρόμο και όχι το στυγνό "σηκώνομαι και φεύγω" ή "σε ξεζουμίζω, ανήμπορε εργαζόμενε" ή ‘’σε εκμεταλλεύομαι ασύστολα, φουκαρά Έλληνα προμηθευτή μου για να βάλω πάνω στο προϊόν σου τη δική μου ετικέτα’’ ή όλα τα υπόλοιπα που γνωρίσαμε και γνωρίζουμε στο πετσί μας.
Η ενεργή στήριξή τους αποτελεί, για μένα, μονόδρομο στο εξής, έτσι κι αλλιώς.
Όπου και όσο μπορούμε ο καθένας, θεωρώ ότι ενσυνείδητα πλέον πρέπει να ενημερωθούμε σε βάθος, να προσέχουμε και, στο μέτρο του εφικτού επαναλαμβάνω:
Να επιλέξουμε το ελληνικό προϊόν, μιας ελληνικής εταιρείας που έμεινε εδώ, κράτησε τους εργαζομένους της, ενδεχομένως δεν τους μείωσε και το μισθό (υπάρχουν κ α ι τέτοιες, όπως υπάρχουν και κάποιες που τους δίνουν μπόνους ακόμη και σήμερα!) και, γενικότερα, προσπαθεί να λειτουργήσει όχι αποκλειστικά εις βάρος μας, αλλά στο πλάι μας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Να επιλέξουμε το προϊόν μιας εταιρείας που δ ε ν απέλυσε τους πάντες, την κοπάνησε και άλλαξε έδρα μέσα στην κρίση (και γι' αυτό μοιάζει σήμερα "ελληνική" χωρίς στ' αλήθεια να είναι και παρουσιάζεται πιο "ανταγωνιστική" στο ράφι, αλλά στην ουσία αφαιρεί από τον τόπο χρήμα, ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, ασφαλιστικές εισφορές, αυτάρκεια...)
Να επιλέξουμε το προϊόν ή τις υπηρεσίες μιας εταιρείας που δ ε ν μετέτρεψε τους εργαζομένους της -ή τους Έλληνες υπεργολάβους της- σε δουλοπάροικους.
Να επιλέξουμε προϊόντα και υπηρεσίες εταιρειών που δ ε ν αποτελούν μέρος του κλειστού παγκόσμιου κύκλου συμφερόντων τα οποία με την τεράστια επιρροή τους (και τις αθρόες, ασύστολες δωροδοκίες τους σε πολιτικά πρόσωπα και μιζαδόρους μεσάζοντες, καθώς αποδεικνύει η ιστορία) επιβάλλουν έως και σε διεθνείς θεσμικούς φορείς ιδιοτελείς και απάνθρωπες πολιτικές, ωμής εκμετάλλευσης.
Και ούτω καθεξής.
Να φροντίσουμε δηλαδή, με άλλα λόγια, να ανταμείψουμε με το λιγοστό εισόδημά μας όσες εταιρείες απέμειναν και στηρίζουν την εγχώρια παραγωγή και την εγχώρια εργασία, με τρόπο υπεύθυνο και αξιοπρεπή. Όλες οι εταιρείες έχουν στόχο το κέρδος, φυσικά. Αλλά δεν το επιδιώκουν όλες με κυνισμό, αναλγησία και κτηνώδεις συμπεριφορές, λογικές και πρακτικές. Και ούτε συνεισφέρουν όλες το ίδιο στο αύριο της χώρας.
Προτείνω το #buygreekproducts μ' αυτή την ευρεία και σύνθετη ερμηνεία, να γίνει Νο1 trend.
Με τον τρόπο του και εφόσον εφαρμοστεί μαζικά και με συνέπεια, είναι κι αυτό ένα "δημοψήφισμα" διαρκείας που θα "τσούξει" εμπράκτως κιόλας όσους πρέπει να τσούξει. Και μάλιστα στην τσέπη τους, που αποτελεί και το μοναδικό ευαίσθητο σημείο της ύπαρξής τους...
https://www.facebook.com/stelios.markakis.9/posts/841731135895683
MENU
style>
#navcontainer {float:left;width:100%;background:#transpartent;line-height:normal;}
ul#navlist {margin:0;padding:0;list-style-type:none;white-space:nowrap;}
ul#navlist li {float:left;font:bold 13px Arial;margin:0;padding:5px 0 5px 0;background:#333;border-top:1px solid #FBBB22;border-bottom:1px solid #FBBB22;}
#navlist a, #navlist a:link {margin:0;padding:5px;color:#FFF;border-right: 1px solid #FBBB22;text-decoration:none;}
ul#navlist li#active {color:#FFFF00;background:#105105;}
#navlist a:hover {color:#FFFF00;background:#740777;}
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου